Kecskemét TV Kecskemét TV Kecskeméti lapok Kecskeméti lapok Gong rádió Gong rádió Keol Keol MONTÁZS magazin MONTÁZS magazin
Regisztráció Regisztráció Regisztráció Kecskemét város Kecskemét város

Naptár 2020. Január 22. Szerda  Vince

EUR: --- Ft Árfolyam csökkenés

GBP: --- Ft Árfolyam növekedés

Hiros.hu Facebook YouTube csatorna
Küldjön képet!
Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Elektromos autó, saját töltőponttal - Ez a jövő

2019.12.06. 19:51

„A jövőben hiába lesz valakinek villanyautója, az saját töltőpont nélkül nem sokat ér majd” – vallja a hazai flottakezelői piac legnagyobb magyar tulajdonú cégének számító Mercarius Flottakezelő Kft. ügyvezető igazgatója. Koleszár Róbert a növekedés.hu-nak adott interjúban elmondta: cégük arra törekszik, hogy az elektromos autót és a töltőpontot együtt biztosítja majd az ügyfeleinek.

fotó: illusztráció

E célból stratégiai megállapodást írtak alá a Nemzeti Közművek töltőállomásokat üzemeltető leányvállalatával.

Az első fél évben több mint 16 százalékkal bővült a hazai flottafinanszírozási piac, így a tavalyi visszaesés után idén újra növekedés várható. Mennyire tekinthető elterjedtnek a flottakezelés a hazai cégek körében a nyugat-európai országokhoz képest?

Erre nagyon nehéz válaszolni, mert a flottakezelésbe nagyon sok mindent beleértenek, valójában a tartós bérlet, az opartív lízing és a flottakezelés fogalma eléggé összemosódott. Maga a flottakezelési piac alapvetően a finanszírozásból nőtt ki: a bankok, lízingcégek ugyanis egy másfajta konstrukcióban adták ugyanazt a finanszírozást. Ha azt kiegészítették casco-biztosítással, assistance szolgáltatással, akkor már tartós bérletnek vagy operatív lízingnek hívták a konstrukciót. Ez fejlődött tovább olyan szolgáltatásokkal, mint a szerviz, a gumiabroncs- és csereautó-szolgáltatás, vagy a hozom-viszem sofőrszolgálat. Összességében azt látni, hogy az utóbbi években egyre több cég választja a flottakezelést a saját autó vásárlása helyett. Ez főként a nagyvállalati szektorra igaz. Korábban az volt a jellemző, hogy a nagyvállalatok saját flottaosztályt működtetettek a cégen belül, maguk kezelték az autókat. Ez az utóbbi időben jelentősen megváltozott. 

A kkv-k esetében menyire elterjedt a flottaszolgáltatások igénybevétele?

A kisebb vállalkozások körében még mindig igen erős az a szemlélet, hogy szeretnék tulajdonolni, hosszú távon a birtokukban tudni a cég autóit. De a kkv-k körében is egyre terjed az a modell, hogy 3-5 évre bérelnek autót. 

A rendszerváltás idején alakult családi vállalkozások zöménél egyre aktuálisabb kérdés a generációváltás. A fiatalabb nemzedékekről azt tartják, már kevésbé ragaszkodnak a saját autóhoz. Ez az új szemlélet a céges autók esetében is megjelenhet? Ez esetlegesen elősegítheti a flottakezelési piac további bővülését?

A felmérésekből valóban az derül ki, hogy a fiatalabb generációnak az autó már nem azt jelenti, mint az idősebb nemzedékeknek. Nekik már nem volt autós poszter a szobájuk falán, nem ragaszkodnak annyira ahhoz, hogy saját autójuk legyen, sokkal fontosabb számukra a legújabb iPhone.

Amit látunk, hogy az új, fiatal cégek sokkal fogékonyabbak a controlling szemléletre, pontosan tudni szeretnék, mennyit visznek el havonta az autóval kapcsolatos költségek. Általánosságban az mondható el, hogy a flottakezelést akkor választják autóvásárlás helyett a cégek, amikor nem beruházási oldalról közelítve kívánják megoldani autóparkjuk fenntartását, és amikor kiszámítható, tervezhető költséget szeretnének az autókkal kapcsolatban. Lényeges szempont, hogy egy adott cégnek beruházásra vagy költségre van-e kerete. Például egy nemzetközi vállalat induló magyarországi leánycégénél nagyobb lehet a beruházási keret, ami elősegítheti a vásárlást. 

A jelenlegi autópiaci helyzet mennyiben segítheti a flottakezelési piac bővülését?

Az utóbbi időben egyre súlyosbodtak az autók üzemeltetésével kapcsolatos problémák, ma már a kiterjedt szakemberhiány miatt sokkal nehezebb szervizidőpontot kapni. Ez a flottakezelési piac növekedését segíti elő. Az elmúlt években a szervizelés, az üzemeltetés költségei rohamosan nőttek, így ma már igen nehéz azt megmondani, hogy mennyibe fog kerülni egy autó négy év múlva. Ezt a kockázatot egy jó flottakezelő le tudja venni az ügyfél válláról. Azt szoktuk mondani, hogy akkor van értelme a flottakezelésnek, ha az autóval kapcsolatos kétfajta nagy kockázatot, a vásárlást és az értékesítést egy profi szolgáltató átveszi az ügyféltől.

A hazai szabályozási környezet mennyiben kedvez a flottakezelésnek?

Hirdetés

[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]

Előnyös változásnak tartom, hogy 2019 elejétől a céges autók esetében a magán és céges használatra vonatkozó útnyilvántartás vezetése nélkül is vissza lehet igényelni a bérleti díj áfájának 50 százalékát.

Az ügyfelek visszajelzése alapján ugyanis azt látjuk, ez jelentős könnyebbséget jelent számukra. Sokat segítene még, ha a használt, öreg autók importjának szabályozása szigorúbb lenne, ami mellesleg környezetvédelmi szempontból sem lenne hátrányos. Ez jobban előmozdítaná az új autók piacát, ugyanis a következő években az új autók beszerzése drágulni fog a szigorú környezetvédelmi előírások miatt.

Az elektromos autók térnyerése mennyiben alakíthatja át a flottakezelési piacot?

A hagyományos közlekedésben kialakult rend, miszerint veszünk egy autó, amit a benzinkutakon tankolunk, a jövőben változni fog. Véleményem szerint az elektromos autó és a töltőpont nem mozoghat majd külön, hiába lesz elektromos autóm, az töltőpont nélkül nem sokat ér majd. Teljesen újra kell gondolni azt a megközelítést, ami jelenleg Európára jellemző, vagyis, hogy köztöltőket telepítenek, és az embereket e-autók vásárlására ösztönzik. Nem lehet annyi töltőpontot majd telepíteni, hogy az mindenkit ki tudjon szolgálni.

Mi abban hiszünk, hogy az autónak és a töltőpontnak egy egységet kell alkotnia. Ezért is írtunk alá szeptemberben egy stratégiai megállapodást az NKM Mobilitás Kft-vel, a Nemzeti Közművek elektromobilitással foglalkozó leányvállalatával. Mi az e-autót és a töltőpontot együtt szeretnénk nyújtani az ügyfeleknek.

Úgy vélem, hogy a flottakezelőknek ahhoz kell majd felnőniük, hogy csupán autók biztosítása helyett ügyféligényekre szabott mobilitást kell majd nyújtaniuk. Ebbe beleértem az autó mellett a töltőpontot is. Mi a hazai piaci szereplők közül az elsők között szerettünk volna ebbe az irányba lépni, ez magyarázza az NKM-mel való megállapodásunkat.

Az NKM-mel közösen telepítendő töltőállomásokat az ügyfeleik telephelyén állítják majd fel? 

Lesznek töltőállomások, amelyek egy adott cég telephelyére telepítünk, de lesznek olyan is, amelyeket olyan nyilvános helyekre, ahol az érintett cég autói sűrűn megfordulnak. Utóbbiakat a lakosság is tudná használni. 

Mekkora igény várható erre a szolgáltatásra az ügyfeleik körében?

Azt látjuk, hogy szinte majdnem minden nemzetközi cég már arra törekszik, hogy az autóflotta bizonyos szegmense zöld legyen, csak erre még nem nagyon találtak megoldást. Az elektromos autó térnyerését az elmúlt években a magánszektor hajtotta, főként az ingyen használható töltőpontok, az ingyenes parkolás, illetve az új elektromos autó vásárlásához biztosított állami támogatások révén. A cégek még egy kicsit kivártak, és mi ezért szeretnénk nekik segíteni azzal, hogy nemcsak autót, hanem töltőpontot is biztosítanánk az ügyfeleinknek.

Jelenleg hány elektromos autó található a gépjárműparkjukban?

A több mint ötezer kihelyezett autónk közül mintegy 200 teljesen elektromos vagy hibrid jármű. Azzal nem mondok túl merészet, ha előrejelzésem szerint a következő években a flottánk 10-15 százaléka biztosan elektromos lesz.

Hirdetés

Percről percre percről percre

Fő híreink fő híreink

Hirdetés

helyi hírek

Bú- és bánatűzés a Homoki Varázskert szervezésében

Bú- és bánatűzés a Homoki Varázskert szervezésében

„Félre bánat, félre bú!” mottóval rendezett összejövetelt szerda délután a Homoki Var...

Folytatódik az ingyenes alakformáló torna a Vacsiközben

Folytatódik az ingyenes alakformáló torna a Vacsiközben

Folytatódik a Sportolj Vacsiköz! elnevezéssel elindított ingyenes alakformáló torna a Neumann Ján...

Diákolimpiai elismerések Kecskemétnek

Diákolimpiai elismerések Kecskemétnek

Két országos elismerést is kapott szerdán a kecskeméti utánpótlássport-nevelés, a Magyar Diá...

Balettélményből élményrajz

Balettélményből élményrajz

A Meséről-zenére gyermekhangverseny-sorozat résztvevőinek élményrajzaiból nyílt kiállítás szerda ...

Közbiztonságról a Vacsiközben

Közbiztonságról a Vacsiközben

Ezzel a címmel tart rendkívüli fogadóórát a Vacsiköz és a Külső-Bethlenváros lakói számára&n...

Ilyen lesz Kecskemét új tornacsarnoka

Ilyen lesz Kecskemét új tornacsarnoka

A kecskeméti futsalcsapatot működtető gazdasági társaság sportcsarnokot épít a Katona József Gimn...

Elindult a Margaréta otthon korszerűsítése

Elindult a Margaréta otthon korszerűsítése

Elkezdődött a Margaréta Otthon energetikai korszerűsítése a Széchenyi 2020 program keretében. A t...

Daróczi Dominik távozott a Scoregoal keretből

Daróczi Dominik távozott a Scoregoal keretből

A 18 esztendős játékosra Gombos Zsolt számít tavasztól a HUFBAU-KTE NBIII-as csapatában.

A Mercedes CLA lett a legbiztonságosabb

A Mercedes CLA lett a legbiztonságosabb

A kecskeméti Mercedes-gyárban készülő CLA lett a legbiztonságosabb autó a német autóklub lis...

2020.01.21. 22:12

Mercedes, CLA, Kecskemét, siker, biztonság

Kerítésnek ütközött egy autó a Sutus soron

Kerítésnek ütközött egy autó a Sutus soron

Baleset történt Kecskeméten, a Sutus soron kedden este 9 óra körül. 

Már nem a jegyzőnek kell bejelenteni a felelőtlen állattartókat

Már nem a jegyzőnek kell bejelenteni a felelőtlen állattartókat

Csökkent a jegyzők állatvédelmi hatásköre január 1-jétől. 2020-tól már csak a kóborállatok befogá...

Megható könyvtáravató a Kodály Iskolában

Megható könyvtáravató a Kodály Iskolában

Alföldyné Dobozi Eszter, az intézmény egykori igazgatójának nevét viseli mostantól...

Fontos témák kerülnek terítékre a lakossági fórumon

Fontos témák kerülnek terítékre a lakossági fórumon

2020. január 24-én pénteken 17 órától lakossági fórumot tart a Kecskeméti Ifjúsági...

Ombudsman is foglalkozik a Beretvás köz problémájával

Ombudsman is foglalkozik a Beretvás köz problémájával

Új szintre emelkedett Kecskemét-Kadafalva városrész egyik akut problémájának, a Beretvás köz forg...

Lezárult a Mátyás iskola energetikai korszerűsítése

Lezárult a Mátyás iskola energetikai korszerűsítése

Befejeződött a kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola energetikai korszerűsítése. A projekt a ...

Kéjsóvár kukkoló: lyukakakat égetett a redőnyükbe, hogy meglesse, levideózza őket

Kéjsóvár kukkoló: lyukakakat égetett a redőnyükbe, hogy meglesse, levideózza őket

Egy 31 éves kunszentmiklósi férfi úgy elégített ki szexuális vágyait, hogy kiszemelt áldozatainak...

Zrínyisek a Katona József Színház színpadán

Zrínyisek a Katona József Színház színpadán

A kecskeméti Katona József Színházban játszották újra karácsonyi műsorukat a Zrínyi Ilona Általán...

Kecskemét Praxisközösség: prevenció – szűrés – gondozás

Kecskemét Praxisközösség: prevenció – szűrés – gondozás

Az alapellátást kiegészítve, főként a prevencióra és a beteggondozásra helyezi a hangsúlyt a Kecs...

A tragédia almáspitéje nem az almáspite tragédiája

A tragédia almáspitéje nem az almáspite tragédiája

Hogy mi a tragédiája egy almáspitének? Ha nem fogy el! Na, a Félegyházi Pékség termékének nem kel...

Bozidar Simic: Küzdeni fogunk a végsőkig

Bozidar Simic: Küzdeni fogunk a végsőkig

Vasárnap megérkezett Kecskemétre a téli átigazolási szezon második szerzeménye. Bozidar Simic a s...

Még több helyi hírmég több hír
Kecskeméti Lapok
Hírös históriák
Hírös gazdaság
A cookie-kkal még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk. Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies