Kecskemét TV Kecskemét TV Kecskeméti lapok Kecskeméti lapok Gong rádió Gong rádió Keol Keol MONTÁZS magazin MONTÁZS magazin
Regisztráció Regisztráció Regisztráció Kecskemét város Kecskemét város

Naptár 2021. Április 17. Szombat  Rudolf

EUR: --- Ft Árfolyam csökkenés

GBP: --- Ft Árfolyam növekedés

Hiros.hu Facebook YouTube csatorna
Hirdetés

Az ügyfélközpontúságban erősítene az új jegyző

Interjú dr. Mayer Endrével

Vandlik János

2021.03.06. 20:35

Dr. Mayer Endre tizennégy éves hivatali pályafutása során eléggé megismerte a városházi adminisztráció működését ahhoz, hogy nemrég kinevezett jegyzőként elősegíthesse a működési  folyamatok fejlesztését. Interjúnkból kiderül, legfőbb célja az ügyfélbarát hivatal eszközeinek bővítése, erősítése.

– Másfél évtized alatt végigjárta a hivatali ranglétrát a városházán, s most jegyző, a polgármesteri hivatal első embere. Mit jelent ez önnek?

– Tizennegyedik éve dolgozom a kecskeméti polgármesteri hivatalban, az évek során ügyintézői pozícióból a jegyzőségig jutottam. Nagyon fontosnak tartom a pályám szempontjából, hogy minden egyes munkafolyamatot, amit a különböző szinteken meg lehet tanulni, megtanultam. Sok hasznos információt jelent ez a hivatal vezetésének mindennapjai során. Ezért a tudásért is hálás vagyok a vezetőimnek. Az pedig, hogy hivatali berkeken belül a városért dolgozhatok, számomra nagy örömet jelent. Szeretem Kecskemétet, szeretek itt lakni, jó érzéssel tölt el, ha tudok segíteni a helyi embereknek.

– Mennyire tervez önálló pólusként megnyilvánulni a várost érintő dolgokban? Úgy értem, láthatjuk-e majd a médiában közérdekű információkkal?

– A jegyző a hivatal embere, nem minősül közszereplőnek, így nem is tervezem a részvételt különböző sajtóeseményeken; nem állok a reflektorfénybe. A jegyző feladata alapvetően az önkormányzat működése során a törvényesség biztosítása. Szakmai elem, aki a polgármestert, illetve a képviselő-testületet felvilágosítja a törvényes keretekről egy-egy döntés meghozatalánál. Illetve nagyon fontos feladata, hogy választások alkalmával a helyi választási iroda vezetőjeként lebonyolítja az eseményeket. Emellett különböző törvények vagy kormányrendeletek felhatalmazása alapján más-más hatósági szerepköröket is be kell töltenie – igazából a jegyző ebből a szempontból egyfajta „mindenes” szerepkört tölt be.

Azonban akadnak olyan alkalmak, amikor a hivatalvezetőnek mégis nyilvánosság elé kell lépnie. Ilyen például a jövőre esedékes népszámlálás, illetve az országgyűlési választások időszaka. Ezen országos események helyi felelőseként tájékoztatni kell a lakosságot – illetve a feladat ellátásában résztvevőket – a legfontosabb információkról. Mindenféleképpen tervezem, hogy az ide kapcsolódó fontos információk közlésében a nyitott, megfelelő kommunikáció útját járom majd.

– Még ide kapcsolódva: hogyan áll hozzá a sokszor nehezen érthető hivatalos közleményekhez, melyeket – valljuk be – mindenki jól ismer a magyar adminisztratív szférából?

– Úgy gondolom, ezeket a közleményeket viszonylag kevesen olvassák, és még kevesebben értik. Úgyhogy, terveink szerint – igazodva az emberek kommunikációs igényeihez –, a közösségi média sokkal hatékonyabb közlési formáit is bevonjuk a tájékoztatásba. Tervezzük, hogy a városháza Facebook-oldalán hatékonyabb, rövid, tömör információkkal jelenünk meg. Olyanokkal, melyek a mindennapi ügyintézésben fontos támpontot adhatnak a lakosságnak. Ez azért is fontos, mert visszajelzések alapján azt látjuk, hogy amíg a városháza honlapján sokan nem találnak meg egy-egy fontos információt, addig egy Facebook-bejegyzést akár több ezren is megoszthatnak egymás között. Innen pedig egy kattintással eljuthatunk honlapunk részletesebb információihoz.

– Milyen tervekkel vágott bele új feladatába?

– A hivatal működésében minden, ami jó, az természetesen működik majd tovább. Az ügyek intézésében eddig megszerzett tapasztalatokat gyümölcsöztetni szeretném. Az biztos, hogy nyitnunk kell a lakosság felé; a kommunikációs csatornák bővítésén túl az ügyfélbarát közigazgatást is a lehető legtöbb eszközzel segítenünk kell.

Az elmúlt években az e-ügyintézés fejlődésével nagyot léptünk előre, majd a pandémia rámutatott arra, hogy adott esetben a személyes kommunikációt telefonnal kell kiváltani. Ezért most a leggyorsabb és legkonkrétabb tervem egy kontaktcenter, egy ügyfélkapcsolati központ létrehozása. Ez egy komplex ügyfél-tájékoztatási és ügyfélirányítási rendszer, elsősorban telefonos kapcsolattartást jelent. Ennek használatával az ügyfél könnyen eligazodik a hivatali rendszerben, még ha a kezdeti tapogatódzás során nem is tudja, hogy mit kell kezdeni egy üggyel, hogy egyáltalán melyik hivatal vagy hatóság az illetékes a megoldásra. Emellett ez egy rendkívül jó eszköz arra is, hogy kicsit közelítsük az ügyfelekhez a közigazgatást, hiszen a visszajelzések alapján nagyon sokan tartanak a hivatali ügyintézéstől. Nem tudják, kit kell keresni, nem tudják, hogyan kell az ügyet intézni – szinte kimondhatjuk, hogy félnek bejönni a hivatalba, vagy felvenni a telefont és érdeklődni a teendőket illetően. A sikertelenségtől félnek, hogy nem fogják jól csinálni, hogy nem kapják meg a szükséges tájékoztatást, vagy hogy ide-oda irányítják őket… Ezeket az ügyeket szeretnénk jobban kiszűrni, elérni, hogy a lakosság is jobban lássa, hogy mi szeretnénk az igényeiket minél jobban kiszolgálni.

– Sokan szeretik a kényelmesebb online ügyintézést, de mások, talán az idősebbek pedig akkor érzik komfortosan magukat, ha személyesen beszélhetnek egy ügyintézővel. Hogyan látja, ebben hogy áll Kecskemét?

– Pontos százalékot nem tudok mondani az elektronikus ügyintézés keretében bonyolított ügyek arányával kapcsolatban, de az biztos, hogy egyre inkább bővül. Főleg a fiatalabb korosztály és az egyéni vállalkozók nagyon magabiztosan mozognak ezen a területen. Ez gyakorlatilag megkönnyíti a mi életünket is, hiszen nem postán, hanem elektronikus rendszeren át jön be az anyag, az ügyfél minden kapcsolattartási és minden más fontosabb adatával egyetemben, ráadásul beazonosítható módon. Hálásak is vagyunk az ügyfeleknek, ha az e-ügyintézési módokat választják. Egyébként a telefonos ügyintézést is sokan veszik igénybe. Jelentős arányban az idősebb korosztály tartozik ebbe a körbe, vannak olyanok is közöttük, akik szinte csak egy jó szóra, egy beszélgetésre vágynak, nem is annyira a probléma megoldása miatt telefonálnak. Ezért is találtuk fontosnak, hogy olyan embereket válogassunk be a kontaktcenter munkatársai közé, akik profi ügyfelesként, felkészülten állnak a különböző kommunikációs szituációk elé, és tudnak segítséget, adott esetben akár támaszt nyújtani a betelefonálóknak.

– Ahogy ön is említette, sok embernek Magyarországon a hivatali ügyintézésről a „körmagyar”, a bürokrácia, ne adj’ isten a megalázó helyzetek jutnak eszébe. Az ön által vezetett szervezetben tartanak-e ügyfélkezelési tréningeket?

Hirdetés

[ A cikk a hirdetés után folytatódik! ]

– Esetünkben eddig az ügyfélszolgálati kollégáknak nem volt konkrét képzése. Egymástól tudták ellesni azokat a mesterfogásokat, amit később hasznosítani tudtak. Erre a kérdésre mostantól tudatosabb, a mai kor kihívásainak megfelelőbb választ szeretnénk adni. Különböző helyi képzéseket tervezünk, amelyek hatékonyan szolgálják majd a kollégák kiképzését, hogy felkészülten tudják majd képviselni a polgármesteri hivatal „hangját” az ügyfelek előtt.

– Milyen állapotban van most a polgármesteri hivatal személyi állomány, infrastruktúra tekintetében?

– Infrastrukturálisan jó a helyzet, a Városháza-beruházásnak köszönhetően reményeink szerint már a jövő évben megszépülve tudjuk majd fogadni ismét az ügyfeleinket, partnereinket, ami örömmel tölt el bennünket. Nyilván a berendezési tárgyak esetében még tudunk fejlődni, de nem állunk rosszul. Jelen pillanatban azonban a kapacitásainkat még a pandémiás védekezés köti le. Ezért a veszélyhelyzet végéig bármilyen típusú belső beruházást rangsorolni kell, a védekezés érdekeinek megfelelően.

A személyi állománnyal összefüggésben elmondhatjuk, hogy nagyon jó a csapat itt, a házon belül. Rendelkezésünkre áll egy nagyon érdekes kutatás: az Integrált Településfejlesztési Stratégiával – amely az elkövetkező, közel hét év kecskeméti fejlődését mozdítaná elő – összefüggésben felmérést végeztek a polgármesteri hivatal dolgozói között. Az általuk felvázolt  prioritások között kiemelt helyen szerepelt a szakmai továbbképzés lehetősége. Ez megerősített abban, hogy a humánerőforrás belső fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell majd fektetnünk, hiszen az igény hangsúlyosan megfogalmazódott a kollégák részéről.

– Értékelik-e az ügyfélszolgálatok munkáját?

– Korábban mértük. Most a pandémia miatt az ügyfélszolgálatot tavaly március óta – kisebb megszakítással – szüneteltetnünk kellett, így az utóbbi időszakban természetesen nem volt mit vizsgálnunk. Azonban mindenképpen szeretnénk az ügyfél-elégedettséget nyomon követni, így a kontaktcenternek az alapgondolatában is szerepel, hogy már az első telefonhívástól kezdődően megkérdeznénk az ügyféltől ügye lezárulásának végén, hogy mennyire volt elégedett a kapott szolgáltatással. Ez az első lépéstől az utolsóig teljes rálátást biztosít majd a folyamatra.

– Lakosságról beszéltünk, mi a helyzet a vállalkozókkal – kapcsolatukkal a várossal, az adózási morállal stb.? Ebben a szegmensben van-e valamilyen fejlődési lehetőség?

– Az adózói morál elég jó Kecskeméten, ami nem is kimondottan adóügyi kérdés, hanem a városvezetés pozitív hozzáállása a vállalkozásokhoz. Elég jó a kapcsolattartás a polgármester asszonynak, valamint a kereskedelmi és iparkamarát is vezető alpolgármester úrnak köszönhetően is.

Amiben egy picit fejlődnünk kell szerintem – de ennek a lépéseit is tervezzük már –, hogy az adójogszabályok bonyolultabbá válásával érthetőbbé kellene tenni a tájékoztatási rendszert. Mindannyian tudjuk, hogy amikor kimegy egy jogszabály, első körben értelmezni kell – nagyon nehéz megmondani első látásra, hogy az mit is takar. Még nehezebb úgy megfogalmazni, hogy az adóügyekben, államigazgatásban nem jártas állampolgár is megértse. Részükre is közérthető információt szeretnénk adni, a leghatékonyabb információs csatornákon keresztül. Ezért jutott eszünkbe a városháza Facebook-oldala, hiszen azt mutatják a felmérések, hogy a közösségi médiában nagyobb a hírolvasás és -megosztás, mint a városháza honlapján keresztül. Ezen a módon tudnánk majd szerintem a vállalkozásoknak is segíteni a friss, közérdekű adatokhoz, információkhoz való hozzáférésben.

– És végül, mi az „ars poeticája”, vezérelve a jegyzői poszt betöltésében?

– Jegyzőnek lenni szolgálat. Közszolgálat. Nem hatalom kérdése, hanem ha valaki a köz érdekében akar eljárni, akkor nyilván a pártatlanság az elsődleges szempontja. Emellett az ügyintézési folyamatok hatékonyságának, továbbá az egységes és helyes jogértelmezésnek a biztosítása.

Nagyon fontos számomra a vezetői stílus kérdése. Nekem jegyzőként nem abban kell kiemelkednem, hogy a legjobban tudom a szakmai ügyek megoldását, hanem képesnek kell lennem a kollégákat abban segíteni, hogy ők a saját szakmai területükön a lehető leghatékonyabban tudjanak dolgozni. Részemről a támogató vezetés lesz az a plusz, amit munkájukhoz hozzá tudok majd tenni. Az a fő „ars poeticám”, hogy nem a főnökük, hanem a vezetőjük akarok lenni, egy olyan jó kolléga, aki az ügyes bajos dolgaikban segítséget tud nyújtani számukra.

Hirdetés

Percről percre percről percre

Fő híreink fő híreink

Hirdetés

helyi hírek

Nagy meglepetéssel várja a vendégeket a vadaskert a nyitáskor

Nagy meglepetéssel várja a vendégeket a vadaskert a nyitáskor

Hatalmas meglepetésben lesz része mindazoknak, akik ellátogatnak a Kecskeméti Vadaskertbe, ha maj...

Újabb adással jelentkezik a Természetvédelem határok nélkül

Újabb adással jelentkezik a Természetvédelem határok nélkül

A 15. résszel folytatódik a Természetvédelem határok nélkül. Az április 17-i adásban a szaporodás...

Itt hasadt meg szíve Kecskemét legnagyobb fiának

"Itt hasadt meg szíve Kecskemét legnagyobb fiának"

Április 16-án ünnepeljük Katona József halálának évfordulóját. Ebből az alkalomból idézzük most f...

Megújult a a Szent László körúti vásártér - videóval

Megújult a a Szent László körúti vásártér - videóval

Látványos változások történtek az elmúlt hetekben a Szent László körúti vásártéren. A zsibiként v...

Soron kívül oltották a pedagógusokat Kecskeméten

Soron kívül oltották a pedagógusokat Kecskeméten

Hat oltóponton, mintegy 800 köznevelésben dolgozó oltása zajlik ma a Bács-Kiskun Megyei...

Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség és Középiskolás Program

Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség és Középiskolás Program

Indul a jelentkezés a Mathias Corvinus Collegium (MCC) ingyenes képzéseire: a Fiatal Tehetség Pro...

Otthon készülnek az érettségire a diákok - videók

Otthon készülnek az érettségire a diákok - videók

Bár digitális órákon készülnek fel idén a diákok az érettségire, könnyebbség, hogy idén is csupán...

Duna Aszfalt - DTKH Kecskemét: Kaposváron folytatódhat a jó széria

Duna Aszfalt - DTKH Kecskemét: Kaposváron folytatódhat a jó széria

A play-out szakasz 3. fordulójában a Kaposvári KK vendége lesz a Duna Aszfalt-DTKH Kecskemét szom...

Fontos mérkőzés vár hétfőn az SG Kecskemét Futsalra

Fontos mérkőzés vár hétfőn az SG Kecskemét Futsalra

Hétfőn 19:00 órától folytatódik a felsőházi rájátszás az SG Kecskemét Futsal együttese számára az...

Zöldül és megújul a Szent László körúti vásártér

Zöldül és megújul a Szent László körúti vásártér

Látványos változások történtek a Szent László körúti vásártéren, mely zsibiként, illetve nagybani...

Maradjon otthon vagy térjen vissza az oviba, suliba a gyerek?

Maradjon otthon vagy térjen vissza az oviba, suliba a gyerek?

Mind szülői, mind pedagógusi körben megosztó téma a jövőheti óvoda- és iskolanyitás. Noha a pedag...

Most Esztergomban tesztelik, majd Kecskemétre jön az eCitaro

Most Esztergomban tesztelik, majd Kecskemétre jön az eCitaro

A Zöld Busz Demonstrációs Mintaprojekt legújabb állomásán, Esztergomban is forgalomba állt egy ti...

Újabb mentett denevérek érkeztek a tiszaugi denevértoronyba

Újabb mentett denevérek érkeztek a tiszaugi denevértoronyba

Öt, korábban Kecskemétről és a budapesti Békásmegyerről mentett rőt koraidenevér (Nyctalus noctul...

Férfi röplabda Extraliga - A Kistext SE legyőzte a Kecskemétet

Férfi röplabda Extraliga - A Kistext SE legyőzte a Kecskemétet

A Kistext SE házigazdaként 3-0-ra legyőzte a Kecskemét csapatát a férfi röplabda Extral...

Fülöp herceg: „A kecskeméti barackpálinkánál csak a magyar négyesfogathajtók erősebbek” - Videó

Fülöp herceg: „A kecskeméti barackpálinkánál csak a magyar négyesfogathajtók erősebbek” - Videó

​99. életévében hunyt el az angol királynő, II. Erzsébet hitvese, Fülöp herceg. A Buckingham-palo...

Kecskeméti siker a férfi kosárlabda NB I-ben

Kecskeméti siker a férfi kosárlabda NB I-ben

A kiesés elől menekülő Jászberényt fogadta szerdán 17 órakor a Duna Aszfalt-DTKH Kecskemét a Mess...

Bővítené és átalakítaná az autóbusz-telephelyet az Inter Tan-Ker - Videóval

Bővítené és átalakítaná az autóbusz-telephelyet az Inter Tan-Ker - Videóval

Több átalakítást és hibajavítást kezdeményezett a busztelephelyen a kecskeméti autóbuszokat üzeme...

Bontják a régi laktanyaépületeket Homokbányán - Videóval

Bontják a régi laktanyaépületeket Homokbányán - Videóval

Elkezdődött két, menthetetlen állapotban lévő laktanyaépület bontása Homokbányán. Helyükre két új...

Még több helyi hírmég több hír
Kecskeméti Lapok
Hírös históriák
Hírös gazdaság
A cookie-kkal még hatékonyabb szolgáltatásokat nyújthatunk. Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. További információk Értem

Süti („cookie”) Információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.
Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

1. „Sütik” használatának szabályzata

Ez a szabályzat a domain név weboldal „sütijeire” vonatkozik.

2. Mik azok a „sütik”?

A „sütik” olyan kisméretű fájlok, melyek betűket és számokat tartalmaznak. A „süti” a webszerver és a felhasználó böngészője közötti információcsere eszköze. Ezek az adatfájlok nem futtathatók, nem tartalmaznak kémprogramokat és vírusokat, továbbá nem férhetnek hozzá a felhasználók merevlemez-tartalmához.

3. Mire használhatók a „sütik”?

A „sütik” által küldött információk segítségével az internetböngészők könnyebben felismerhetők, így a felhasználók releváns és „személyre szabott” tartalmat kapnak. A cookie-k kényelmesebbé teszik a böngészést, értve ez alatt az online adatbiztonsággal kapcsolatos igényeket és a releváns reklámokat. A „sütik” segítségével a weboldalak üzemeltetői névtelen (anonim) statisztikákat is készíthetnek az oldallátogatók szokásairól. Ezek felhasználásával az oldal szerkesztői még jobban személyre tudják szabni az oldal kinézetét és tartalmát.

4. Milyen „sütikkel” találkozhat?

A weboldalak kétféle sütit használhatnak:

Elengedhetetlen munkamenet (session-id) „sütik”:

Ezek használata elengedhetetlen a weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal funkcióinak működéséhez. Ezek elfogadása nélkül a honlap, illetve annak egyes részei nem, vagy hibásan jelenhetnek meg.

Analitikai vagy teljesítményfigyelő „sütik”:

Ezek segítenek abban, hogy megkülönböztessük a weboldal látogatóit, és adatokat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók hogyan viselkednek a weboldalon. Ezekkel a „sütikkel” biztosítjuk például, hogy a weboldal az Ön által kért esetekben megjegyezze a bejelentkezést. Ezek nem gyűjtenek Önt azonosítani képes információkat, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. ( pl: Google Analitika)

Funkcionális „sütik”:

E sütik feladata a felhasználói élmény javítása. Észlelik, és tárolják például, hogy milyen eszközzel nyitotta meg a honlapot, vagy az Ön által korábban megadott, és tárolni kért adatait: például automatikus bejelentkezés, a választott nyelv, a szövegméretben, betűtípusban vagy a honlap egyéb testre szabható elemében Ön által végrehajtott felhasználói változtatások. Ezek a „sütik” nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott.

Célzott vagy reklám „sütik”:

Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól.

5. Tartalmaznak a „sütik” személyes adatokat?

A legtöbb „süti” nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk.

6. Miért fontosak a „sütik” az interneten?

A „sütik” szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A „sütik” letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz. A letiltott vagy korlátozott „sütik” azonban nem jelentik azt, hogy a felhasználóknak nem jelennek meg hirdetések, csupán a megjelenő hirdetések és tartalmak nem „személyre szabottak”, azaz nem igazodnak a felhasználó igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány minta a „sütik” felhasználására:

7. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők.

A „sütik” nem vírusok és kémprogramok. Mivel egyszerű szöveg típusú fájlok, ezért nem futtathatók, tehát nem tekinthetők programoknak. Előfordulhat azonban, hogy más szándékkal (rosszindulattal) rejtenek el információkat a „sütiben”, így azok spyware-ként működhetnek. Emiatt a víruskereső és –irtó programok a „sütiket” folyamatosan törlésre ítélhetik.

Mivel az internet böngészésre használt eszköz és a webszerverek folyamatosan kommunikálnak, tehát oda-vissza küldik az adatokat, ezért ha egy támadó (hekker) beavatkozik a folyamatba, kinyerheti a „sütik” által tárolt információkat. Ennek egyik oka lehet például a nem megfelelő módon titkosított internet (WiFi) beállítás. Ezt a rést kihasználva adatokat nyerhetnek ki a „sütikből”.

8. A „sütik” kezelése, törlése

A „sütiket” a használt böngészőprogramokban lehet törölni vagy letiltani. A böngészők alapértelmezett módon engedélyezik a „sütik” elhelyezését. Ezt a böngésző beállításainál lehet letiltani, valamint a meglévőket törölni. Mindemellett beállítható az is, hogy a böngésző értesítést küldjön a felhasználónak, amikor „sütit” küld az eszközre. Fontos hangsúlyozni azonban, hogy ezen fájlok letiltása vagy korlátozása rontja a böngészési élményt, valamint hiba jelentkezhet a weboldal funkciójában is.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari Google Analytics & Privacy vagy Google Elvek és Irányelvek

9. További hasznos linkek

Ha szeretne többet megtudni a „sütik”-ről, azok felhasználásáról:

Microsoft Cookies guide
All About Cookies
Facebook cookies