Versenyképes vállalkozás: az aznapi szállítás gyorsaságának fontossága
Az aznapi kiszállítást nemcsak az ügyfelek oldalán kell elsődleges prioritásként említeni, hanem a vállalkozások esetében is, akik harmadik fél szolgáltatásaira támaszkodnak termékeik szállítása során.
Az aznapi szállítás előnyei
Az aznapi szállítás számos előnnyel jár a vállalkozások számára. Az első és legfontosabb jellemvonása, hogy növeli az ügyfélélményt – fokozza a vevők elégedettségét és hűségét, hiszen csökkenti a várakozási időt és növeli a kényelmet. Az ügyfelek értékelik, ha a vállalkozások képesek gyorsan és pontosan teljesíteni a megrendeléseket, ezáltal bizalmat és elismerést ébresztenek bennük. Egy kutatás szerint az ügyfelek 88 százaléka hajlandó többet fizetni az aznapi szállításért, és 61 százaléka inkább azoktól a vállalkozásoktól vásárol, amelyek aznapi szállítást kínálnak. További prioritásként említhető, hogy mérhető versenyelőnyt teremt – egy vállalkozás, amely aznapi szállítást is kínál, kiemelkedik a versenytársai közül, és jobban megfelel az ügyfelek magas elvárásainak. Az aznapi szállítás egy olyan értékajánlat, amely megkülönbözteti a vállalkozásokat, illetve vonzóvá teszi őket az ügyfelek szemében. Egy kutatás szerint az ügyfelek jelentős része másik márkát választ, ha az eredetileg kiválasztott cég nem tudja aznapi szállítással teljesíteni a megrendelést. Lényeges paraméter az is, hogy az azonnali szállítás képes javítani a működési hatékonyságot, hiszen csökkenti a raktári készleteket, növeli a forgási sebességet, valamint optimalizálja a szállítási folyamatot. Az aznapi szállítás lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy gyorsabban és gyakrabban szállítsanak, így csökkentsék a raktározási költségeket, növeljék a pénzáramlást és javítsák a szállítási teljesítményt.
Hogyan válasszunk szállítási szolgáltatót?
Minden vásárló szeretné gyorsan és kitűnő állapotban megkapni a küldeményt. Ezért egy sikeres cég óriási hangsúlyt fektet egy megbízható szállítóval való együttműködésre is, aki biztosítja a csomagok biztonságát és a szélsebes kézbesítést. A szállítási szolgáltató kiválasztása nem egyszerű, mert számos futárcég kínál alapvetően hasonló szolgáltatásokat a piacon. Nyilvánvaló, hogy az egyik fő kiválasztási kritérium az ár lesz, ami nemcsak az üzlet, hanem a vásárlók számára is fontos. A fogyasztók olcsón és alacsony szállítási költséggel szeretnének vásárolni. Az üzletek ezzel szemben arra törekszenek, hogy versenyképes árakat kínáljanak a potenciális vásárlóknak, ezért nekik is érdemes olyan céget találniuk, amely a lehető legolcsóbban szállítja ki a csomagokat. A futárcég hírneve is fontos. Kétségtelen, hogy a legjobb egy jól ismert fuvarozóval együttműködni, amely szigorúan meghatározott szabványok alapján működik. Az ügyfelek szívesebben választanak olyan megoldásokat, amelyeket már ismernek, mert nagyobb biztonságban érzik magukat. Egy hosszú évek óta működő futárnak van kialakult pozíciója, míg egy újonnan alapított céget eleinte szkeptikusan kezelnek, ami végső soron vásárlói kétségekhez és a vásárlások esetleges felhagyásához vezethet. Az aznapi kiszállítás megvalósítása hozzájárulhat az általános üzleti növekedéshez, mivel növeli az ügyfélélményt, megteremti a versenyelőnyt, és javítja a működési hatékonyságot. Az aznapi szállítás megvalósításának lényeges módja a technológia, a fenntarthatóság és a naprakész innovatív megoldások alkalmazása, amely a DODO esetében professzionális szinten megvalósul – ez teszi a céget egyedülálló és keresett B2B logisztikai partnerré.