Prémium olasz kávéval várja a reggelizőket a Félegyházi Pékség

2023. 11. 14., 09:10
A Caffé Vergnano prémium olasz kávémárkával bővült a Félegyházi Pékség kínálata. A Coca-Cola HBC Magyarország által kizárólagosan forgalmazott kávé márkával szeretnék népszerűsíteni a reggeliző kultúrát. A szerdán megtartott sajtóreggeli keretében mutatták be a két cég partnerségét, melyen a résztvevők megkóstolhatták az őszi, téli időszak szezonális péksüteményeit és kávé különlegességeit.
A galéria 4 képet tartalmaz

A szerdán megtartott sajtóreggelijén jelentette be a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Félegyházi Pékség, hogy együttműködő partnere lett a Coca-Cola HBC Magyarország, akik az olasz családi vállalkozásban lévő prémium márkás kávét forgalmazzák. A hangulatos reggeli során a résztvevők megismerhették hazánk legnagyobb magyar pékséghálózatának történetét, mely erősen kötődik Kecskeméthez.

25 éve indult a családi vállalkozásunk, akkor csak 20 fővel. Mára már 1500-an vagyunk, a mintabolt hálózatunk pedig 90 egységből áll. 2001-ben Kecskeméten nyitottuk meg a legelső mintaboltunkat a Dobó Krt-on. Az egész családunk tősgyökeres kecskeméti, mindenki itt született és a mai napig is itt él, úgyhogy számunkra nagyon fontos stratégiailag is Kecskemét. Az elmúlt 25 évben annyira dinamikusan fejlődtünk, hogy a 90 mintabolti egység mellett egy olyan széles portfóliót hoztunk létre, hogy nemcsak a saját mintaboltjaink vannak, hanem nagyon széles körben szolgálunk ki partnereket is 
— tájékoztatta a résztvevőket a sajtóreggelin Gulyás Szilvia, a Félegyházi Pékség Kft. marketing ügyvezetője..

Magyarország legnagyobb magyar pékséghálózata büszke arra, hogy családi vállalkozásként működik. A vállalat nagy hangsúlyt fektetett a fejlesztésekre és arra, hogy a dolgozóikkal családi légkörben tölthessék el a mindennapjaikat.

„Ez a mi kiterjesztett családunk!”

A Félegyházi Pékség kuriózuma szerintem az, hogy családi vállalkozás.  Azt gondolom, hogy éppen ezért teljesen másként működünk, mivel aktív tagjai vagyunk, mint tulajdonosok a cégnek és ezáltal teljesen más szemlélet formálódik. Mi úgy nőttünk fel az elmúlt 25 évben a cég mellett, hogy ez a mi kiterjesztett családunk. Minden munkatársunkat a családtagunknak tekintünk, és szerintem ezzel más megközelítésben látjuk a vállalkozást. Én mindig azt mondom, hogy egy családi vállalkozás az válságálló pont azért, mert amikor jön egy nehéz helyzet, akkor a cég a saját munkatársaira koncentrál és arra, hogy talpon maradjon és mindenkit megtartson. Az elmúlt válságokban covidban, vagy akár 2008-ban is, mi mindig befelé koncentráltunk és azon dolgoztunk, hogy tudjuk megmenteni a vállalkozásunkat
— avatott be Gulyás Szilvia.

A Félegyházi Családi Pékséggel kötött hosszútávú együttműködés részeként a Coca-Cola HBC Magyarország a kávé értékesítés mellett a legmodernebb eszközökkel, szakértői tanácsadással, szerviz tevékenységgel, valamint professzionális barista képzésekkel támogatja a sütőipari családi vállalkozást.

A Félegyházi Pékség és a Caffè Vergnano együttműködése tökéletes párosítás, két nagy múltú családi vállalkozás, amelyek közös értékeket képviselnek. Szívügyünk a kiváló minőségre törekvés, a hagyományok tisztelete, a képesség a folyamatos megújulásra és az a szenvedély, amellyel a fogyasztóinknak átadjuk szakértelmünk legjavát, hogy különösen fontos ez a Félegyházi Piknikségekben, ahol évente 1,5 millió csésze kávét fogyasztanak el a vásárlók
— emelte ki Partali Anita, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketing vezetője.


A magyarországi kávéfogyasztási szokásról a reggelin Gávris Iván, kávészakértő tájékoztatta a résztvevőket.

A klasszikus italok mellett a szezonális receptúrák beemelésével szakértelmet és egy újfajta megközelítést adhatunk át a vevőpartnereinknek azáltal, hogy új ízeket és alapanyagokat adunk a kezükbe, amelyekről korábban nem gondolták, hogy a kávéval harmonizálhatnak. Emellett a limitált ideig elérhető ízek jövedelmező üzleti döntésnek bizonyulnak. Egy-egy jól megválasztott szezonális kávé receptúra megjelenése a kínálatban akár 15%-os forgalomnövekedést is eredményezhet a vendéglátóhely számára
— mondta Gávris Iván, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértője.

A Félegyházi Pékség pisztáciás-málnás csigája.

A Félegyházi Pékség a sajtóreggelin bemutatta az új sütőtökös pitéjüket és pisztáciás-málnás csigájukat, melyet meg is kóstolhattak a résztvevők.  

A Félegyházi Pékség sütőtökös pitéje.

Miközben a Félegyházi Családi Pékség kínálatában a fogyasztói igények változására reagálva egyszerre vannak jelen a gyorsfagyasztott, előrecsomagolt és a helyben sütött bake-off termékek, a vállalat tisztában van azzal, hogy a pékségekben a hagyományos, a házihoz nagyon hasonlító ízek is népszerűek.

Az elmúlt években sok úgynevezett kézműves pékség nyílt országszerte és ők hagyományos technológiákkal, helyi alapanyagokkal, saját receptúrával dolgoznak, jellemzően kis mennyiségben, de kiváló minőségben. A mostani folyamatok nagyban emlékeztetnek a 25 évvel ezelőtti kezdeti időkre a Félegyházi Családi Pékségnél. Nyilvánvaló, hogy mi már más fejlettségi szinten vagyunk és más technológiával dolgozunk, de a hagyományokat továbbra is tiszteljük, ezért azon dolgozunk, hogy ezek a kézműves termékek is megjelenhessenek a portfóliónkban. Ahogy a kávé italokban, úgy a szezonalitás jelen van a péksüteményeinkben is. Követjük a fogyasztói ízlés változását, az uralkodó alapanyagtrendeket és megpróbáljuk beledolgozni a saját termékeibe. Így született meg például a már az első napján közönségkedvenccé vált pisztáciás-málnás csiga, vagy az őszi klasszikus, a sütőtökös pite
— újdonságolta Zsikó Sándor, a Félegyházi Pékség Kft. szakmai igazgatója.

Termelékenységének növelése érdekében a Félegyházi Családi Pékség tízmilliárd forint értékű zöldmezős beruházást valósít meg Kiskunfélegyházán, amelynek keretében kiépítésre kerül egy raktár, egy több sorral rendelkező gyártótér, egy automatizált és robotizált hűtött csomagoló és egy 5000 raklapos fagyasztott raktár. A fejlesztéssel 200 új munkahelyet teremtenek a városban.

Caffè Vergnano 

A Casa del Caffè Vergnano egy családi tulajdonban lévő kávéipari vállalkozás, székhelye Santenában található. Olaszország egyik legrégebbi kávépörkölőjeként gyökerei egészen 1882-ig nyúlnak vissza. Prémium minőségű, kiváló kávékból álló termékkínálata az olasz hagyomány és autentikusság tökéletes jelképe. A Caffè Vergnano portfóliójában különböző eredetű és intenzitású espresso variánsok, koffeinmentes, illetve a helyi ökoszisztémát figyelembe vevő organikus termesztésű bio kávék találhatók, amelyek szemes, őrölt és kapszulás kiszerelésekben érhetőek el. Figyelemre méltóak a vállalat fenntarthatósági törekvései is: a Caffè Vergnano Nespresso-kompatibilis kapszulái 100%-ban komposztálhatóak, emellett a vállalat elsőként fejlesztett ki 100% újrahasznosított PET-ből készült kávébabtartályt a vendéglátó egységek számára, és támogatja a kávétermelő nőket a kisközösségekben. 2020-ban mintegy 7000 tonna kávét értékesített a világ több mint 90 országában. A Coca-Cola HBC AG vállalatcsoport 30%-os részesedést szerzett a Casa del Caffè Vergnano vállalatban 2021-ben.   

(x)