Európai gomba, a rejtett gyöngyszem – Így bánj jól a gombával

KÖZLEMÉNY
2024. 08. 11., 21:35
Az Európai Gombatermesztők Szövetsége (European Mushroom Growers Group – GEPC) 2023-ban 3 éves, 5 millió eurós, az Európai Bizottság által társfinanszírozott kommunikációs kampányt indított a gombafogyasztás népszerűsítésére 9 európai országban, amelynek szlogenje: „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem”.

A kampány az Y-generációt tagjait, a milleniálokat célozza meg Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az európai gomba számos előnyére, fontos szerepére az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban.  A gomba megfizethető, egész évben elérhető, változatos, gazdag, könnyen elkészíthető, termesztése fenntartható. Így semmi sem hiányzik: az európai gomba egy rejtett gyöngyszem.

A gombafogyasztást népszerűsítő kampányról

A kampány főként online marketingkommunikációs eszközök segítségével népszerűsíti a gombafogyasztást, beleértve a központi weboldalt és közösségi média felületeket. Minden országban egy kampány nagykövet erősíti a kommunikációt, Magyarországon Havas Dóra gasztroblogger. A kampány során minden évben országonként, négy influenszer vesz részt az európai gombák népszerűsítésében – áll az Európai Gombatermesztők Szövetsége sajtóközleményében.