Néhány hónap és Kecskeméttől Békéscsabáig autózhatunk az M44-esen
KÖZLEMÉNYA Békéscsaba gyorsforgalmi elérését megteremtő M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-Szentkirály szakaszán már a műtárgyak próbaterhelése zajlik - tájékoztatta lapunkat a generálkivitelező. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a Hódút Építő Kft. generálkivitelezésével a 32,3 kilométeres főpálya, illetve a keresztező út- és földút átvezetések mellett egy kétoldali pihenőhely is létrejön.
A hidak készültségi szintje már közel százszázalékos
A műtárgyak közül ötnek zajlott próbaterhelése a közelmúltban; közülük a 140-es, Cegléd és Szeged között futó vasútvonal feletti, B.390 jelű híd tesztelését örökítette meg a munkatársunk.
A kivitelező emlékeztetett, idén nyáron a 14 műtárgy közül 4 hídnak és az ahhoz csatlakozó útátvezetéseknek az ideiglenes forgalombahelyezése már megtörtént. Hozzátette, a további szakaszok és hidak esetében már tervezik a műszaki átadás megkezdését, a vállalt határidőknek megfelelően.
Az összegzésből az is kiderült, hogy a műtárgyépítés összességében már 97 százalékos készültségben van: jelenleg aszfaltozás, beton korrózióvédelem és szalagkorlátépítés zajlik ezen a területen.
Az útépítési munkák is a véghajrában
A műtárgyak mellett az útépítés is a terveknek megfelelően halad, ezzel kapcsolatban 89 százalékos készültségről számolt be a projektvezetés. Jelenleg az útpályán
- humuszolás, tereprendezés, füvesítés, növénytelepítés;
- padkarendezés;
- szalagkorlátok és fényvédő hálók elhelyezése;
- burkolati jelek festése és táblázások;
- vízépítési befejező munkák;
- vadvédőkerítés építés;
- portálok építése és VJT-berendezés telepítése történik.
A kivitelezés során eddig felhasznált főbb anyagmennyiségek megközelítő értékéről is információt kaptunk:
- eszerint betonból 16.000 köbméter,
- betonacélből 1.316 tonna,
- CKT-ból 133.700 köbméter,
- az aszfalt esetében 136.500 m3 mennyiséget használtak fel,
- miközben 3,24 millió köbméternyi földművet építettek ki.
A csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz az M44-es elérése
Zárásként arról is tájékoztattak, hogy az ÉKM és a Hódút Építő tervei szerint a teljes szakasz forgalombahelyezése 2025 első negyedévében megtörténhet. Ennek egyik feltétele, hogy az M44 - M5 csomópont folyamatban levő fejlesztésének részeként az 5-ös főút átépítése a forgalomba helyezés idejére megtörténik, így biztosított lesz az M44-es gyorsforgalmi út kapcsolata az M5-ös autópályával a Békéscsaba – Kecskemét – Budapest irányban haladók számára.
forrás:magyarepetok.hu