Lázár János bejelentette a Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal fejlesztését

Villamosítják és az elővárosi közlekedés szolgálatába állítják a vasúti pályát.

KÖZLEMÉNY
2024. 05. 11., 20:30
Utcafórumon jelentette be pénteken Lázár János, építési és közlekedési miniszter és Ughy Attila a főváros XVIII. kerületi polgármesterjelöltje az utolsó fővárosba vezető dízelüzemű vasútvonal korszerűsítését.

A jövő év elejére elkészülnek a kiviteli tervek

A tárcavezető elmondta, hogy ennek a vasútvonalnak az áthelyezése – felmerült, hogy az M5-ös autópálya mellé kerüljön a kerületet kettészelő vágány – kitolás lenne az itt élőkkel, mert az átszállásokkal jelentősen megnőne az utazási idő, amellyel elérhetik a belvárost.

Hozzátette: a kormány 1 milliárd forintért megkezdte a vasútvonal modernizálási terveinek elkészítését. Elkészült a koncepció terv, további 1 milliárd forintból a kiviteli tervek kidolgozása zajlik, amelyek 2025 elejére készülhetnek el.
 

Az, hogy egy, vagy két vasúti pálya legyen, hány megálló legyen és hogyan alakítsák a menetrendet annak a lakossággal történő egyeztetésére a választások után kerülhet sor.

Ughy Attila a fejlesztés előnyeit sorolta fel, ezek közül kiemelte, hogy megszűnnének a különszintű csomópontok a Nefelejcs, az Üllői, az Ady és a Nádasdy, valamint a Szálfa, a Nemes-Dózsa utcáknál.     

 

A dél-pesti agglomerációban élők mobilitási lehetőségei javulnának

A 142-es Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vonal rekonstrukciója a Budapest XVIII. kerülete - Pestszentimre, Pestszentlőrinc -, Kispest dél-keleti része, továbbá Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos településén élők számára nyújtana lehetőséget arra, hogy autó helyett, a kötött pályás közlekedést válasszák utazásaikhoz.  

forrás:magyarepitok.hu