Fellépés a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat ellen

Május 23-ig lehet kitölteni az online fogyasztóvédelmi konzultációt

2025. 05. 07., 17:41
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolása, az online csalások elleni fellépés és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozás. Ezek a legfontosabb kérdései a kormány által indított és május 23-ig tartó online konzultációnak. A legfontosabb tudnivalókról tartott mai sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy vármegyénkben növekszik a visszaélésekkel kapcsolatos bejelentések száma, de Kovács Ernő főispán elmondta azt is, hogy az árstoppal kapcsolatos visszaéléseket nem találtak a vármegyében.

Magyarország Kormánya "Közös ügyünk a fogyasztóvédelem címmel" indított online konzultációt. A felmérésben egyebek között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok.

A fogyasztók hatékonyabb védelmére egyre nagyobb szükség van, hiszen tavaly a vármegyében 1505 panaszt vizsgáltak meg, amelyből 968 folytatódott vizsgálattal. Ebben az évben pedig a bejelentések száma időarányosan már a negyedével emelkedett. Mondta az online konzultációról rendezett ma sajtótájékoztatón Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal főispánja.

"Sajnos az esetekkel együtt a bírságok száma is emelkedett. Az elmúlt év azonos időszakéhoz képest a háromszorosára. Éppen ezért van szükség arra, hogy meghallgassuk az embereket, hogy elmondhassák véleményüket annak érdekében, hogy a szükséges lépéseket mihamarabb megtehessük"- hangsúlyozta a rendezvényen Kovács Ernő főispán.

  Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője pedig arról beszélt, hogy a kezdeményezés célja, a visszaélések visszaszorítása. A tárca képviselője példaként említette azokat a bolti gyakorlatokat, amelyeknek az a lényege, hogy néhány napra felviszik egy-egy termék árát 20-30-40 százalékkal, azután pedig leengedik az árat és ugyanazokat a termékeket már megaakcióval reklámozzák.

-A telefonos ügyintézésnél is biztosan sokan tapasztaltak már olyat, hogy 15-20 percig is kellett várni és ezalatt csak zenét hallgatott az ügyfél. Mi azt gondoljuk, hogy ez nem elfogadható. Kell lennie egy belátható időkeretnek, mondjuk 5 percnek, ennyi idő alatt el kell jutni a telefonhívás kezdeményezésétől az érdemi ügyintézésig- hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője.

A kormány azért indított el tavasszal egy online konzultációt, hogy a fogyasztók jelzései alapján vissza lehessen szorítani a nem megfelelő kereskedelmi gyakorlatokat. A konzultáció május 23-ig tölthető ki a fogyved.kormany.hu oldalon. A beérkezett jelzéseket nyáron értékelik ki és ezek alapján ősszel már a parlament elé is kerülhet egy szigorúbb szabályozást tartalmazó törvény.