Kormányablak ügyintézők okleveleinek átadása
Ma vehették át a sikeres vizsgájukat igazoló oklevelet Kecskeméten a frissen végzett Bács-Kiskun vármegyei kormányablak dolgozók. 2022 november elseje és 2023 január 31-e között a Bács-Kiskun vármegyei a hetedik olyan képzési ciklus volt, amelyben kormányablak ügyintézőket képeztek. A Magyar Kormány kiemelt képzési projektjének köszönhetően összesen eddig 514 főt képeztek ki országosan, Bács-Kiskunban pedig 36-an vehettek ma át oklevelet.
- Ide olyan kollégák kellenek, akik segíteni akarnak másokon, de ez csak akkor lehetséges, ha azt a területet, amiben dolgoznak, teljeskörűen ismerik. Ennek a képzésnek is ez a lényege. Nagyon sokan vannak akik kérnek segítséget, sokan választják az elektronikus ügyintézést, de nagyon sokan vannak, akik igénylik a személyes jelenlétet - mondta Kovács Ernő, Bács-Kiskun vármegyei főispán.
A kormányablak-ügyintéző képzést követően a frissen végzett dolgozók további gyakorlati képzésben is részesülnek annak érdekében, hogy a kormányablakokban intézhető több mint 2500 ügytípusban tudjanak segíteni.
- Alapjában véve a visszajelzések nagyon pozitívak, az ügyfelek több mint 80%-a elégedett a kormányablakokban folyó munkával. Nagyon fontos, hogy a jól képzett kollégákat mindenhol biztosítani tudjuk, ennek az egyik állomása az, hogy itt most Bács-Kiskun vármegyében a képzésen résztvevőknek átadhattuk ezt az oklevelet - emelte ki dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
Dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára hozzátette - Országosan 314 kormányablak biztosítja, hogy az ügyfeleknek 15 kilométernél nagyobb távot ne kelljen megtenniük annak érdekében, hogy ügyeiket intézzék. Az infrastruktúra azonban nem elég, hiszen az ügyfélelégedettséghez jól képzett dolgozókra van szükség. Az okmányiroda rendszer ma már kijelentető, hogy egyértelműen sikeres, és ebben komoly része van a hivatal dolgozóinak is.