Budapest–Belgrád vasútvonal -Bemutatták Magyarország legkorszerűbb vasúti nagygépeit
Mérföldkövéhez ért a Budapest–Belgrád vasútvonal építése
2 km vasúti pályát tud lefektetni egy műszakban az a gép, amelyet ma (szerda) mutattak be Kiskőrösön. A számítógép által vezérelt munkagépek gyorsak és precízek, így akár 40%-kal is lerövidíthetik a karbantartásra szánt időt.
A V-Híd Zrt. három gépóriást rendelt meg, melyből kettő már megérkezett. Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa a kiskőrösi átadón kifejtette, hogy a V-Híd Csoport évek óta folyamatosan fejleszti a gépparkját, amelynek értéke ma már meghaladja a 100 millió eurót.
A mostani gépbeszerzés része annak a stratégiánknak, amelynek célja, hogy a vasútépítésben is megszűnjön a külföldi nagyvállalatoktól való függés – mondta el az átadón Sárváry István, a V-Híd Csoport vezérigazgatója, aki szerint a cégcsoport ma már olyan erőt képvisel ezen a piacon, amelyre Magyarország mindig számíthat.
Font Sándor a térség országgyűlési képviselője pedig arról beszélt, hogy miért is volt eddig egy vágány ezen a területen.
A veszélyek korában a kelet és nyugat együttműködése hatalmas lehetősége hazánknak és ezt erősíti a Budapest - Belgrád vasútvonal, amely komoly hasznot hoz Magyarországnak. Ezt pedig már Szijjártó Péter mondta a gépátadón. A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, eddig 10 kilométernyi vasúti pálya épült meg, és bár egyes állomásokon még tartanak a munkák, jövő év végére teljesen elkészül a vasútvonal.
Mint a rendezvényen elhangzott a harmadik gépet 2025 közepén veheti birtokba a vállalatcsoport, mely Európa legmodernebb vágányépítő és átépítő géplánca lesz. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen nő a kivitelezés hatékonysága, hiszen rövidebb építési időt és kevesebb állásidőt eredményeznek, így gyorsabban valósíthatóak meg infrastrukturális fejlesztések.