Budapest–Belgrád vasútvonal -Bemutatták Magyarország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

Mérföldkövéhez ért a Budapest–Belgrád vasútvonal építése

2024. 10. 09., 17:06
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt., Magyarország piacvezető vasútépítő cégcsoportja a Bács-Kiskun vármegyei Kiskőrösön mutatta be legújabb, egyedülálló vasúti nagygépeit. Az immár teljes mértékben magyar tulajdonban lévő csúcstechnológia jelentősen hozzájárulhat a jövőben a vasúti pályák modernizációjához itthon és a környező országokban.
Fotó: Molnár H. Boglárka
A galéria 40 képet tartalmaz

2 km vasúti pályát tud lefektetni egy műszakban az a gép, amelyet ma (szerda) mutattak be Kiskőrösön. A számítógép által vezérelt munkagépek gyorsak és precízek, így akár 40%-kal is lerövidíthetik a karbantartásra szánt időt.

- Ez a gép a vasúti beton aljakat rakja le és a két sínszálat hajtja rá a betonaljra. A gép eleje még lánctalpon megy a közepe pedig már az elkészült vasúti pályán halad
— nyilatkozta a Kecskeméti Médiacentrumnak Gazsó József, a V-Híd Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese.

A V-Híd Zrt. három gépóriást rendelt meg, melyből kettő már megérkezett. Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa a kiskőrösi átadón kifejtette, hogy a V-Híd Csoport évek óta folyamatosan fejleszti a gépparkját, amelynek értéke ma már meghaladja a 100 millió eurót.

- A célunk az, hogy kiszolgáljuk Magyarországot, kiszolgáljuk ezt a csodálatos hazát, és építsünk nagyon szép vasúti hálózatokat. Az elmúlt 8 évben több mint 800 km vasúti hálózatot épített a V. Híd csoport, megelőzve a vetélytársakat, de persze célunk a külföldi terjeszkedés is
— mondta a rendezvényen Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa.

A mostani gépbeszerzés része annak a stratégiánknak, amelynek célja, hogy a vasútépítésben is megszűnjön a külföldi nagyvállalatoktól való függés – mondta el az átadón Sárváry István, a V-Híd Csoport vezérigazgatója, aki szerint a cégcsoport ma már olyan erőt képvisel ezen a piacon, amelyre Magyarország mindig számíthat.

Font Sándor a térség országgyűlési képviselője pedig arról beszélt, hogy miért is volt eddig egy vágány ezen a területen.

- Ennek a két világháború az oka, mert nem engedték meg a háború lezárásával, hogy dél felé dupla vágánnyal rendelkezzen Magyarország azért, hogy ne jelentsen fenyegetést a balkáni országok számára. És mekkorát fordult a világ, ma pont ezzel a balkáni országgal, Szerbiával konzorciumban és kínai beruházásban építjük meg a dupla vágányt
— fogalmazott beszédében Font Sándor.

A veszélyek korában a kelet és nyugat együttműködése hatalmas lehetősége hazánknak és ezt erősíti a Budapest - Belgrád vasútvonal, amely komoly hasznot hoz Magyarországnak. Ezt pedig már Szijjártó Péter mondta a gépátadón. A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, eddig 10 kilométernyi vasúti pálya épült meg, és bár egyes állomásokon még tartanak a munkák, jövő év végére teljesen elkészül a vasútvonal.

- Ez Magyarország történetének valaha volt legnagyobb és legösszetettebb kötöttpályás közlekedési fejlesztése. A Budapest-Belgrád vasútvonal új magyarországi nagysebességű kétvágányú szakaszának megépítése, mintegy 800 milliárd forintos beruházást jelent. Ma ez a beruházás az eddigi legfontosabb mérföldkövéhez érkezett, az utolsó sínszál lefektetésével
— fogalmazott a rendezvényen Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter .

Mint a rendezvényen elhangzott a harmadik gépet 2025 közepén veheti birtokba a vállalatcsoport, mely Európa legmodernebb vágányépítő és átépítő géplánca lesz. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen nő a kivitelezés hatékonysága, hiszen rövidebb építési időt és kevesebb állásidőt eredményeznek, így gyorsabban valósíthatóak meg infrastrukturális fejlesztések.