Atmoszférakoncertet adott három kecskeméti kórus a Kodály Fesztiválon
A Kodály Művészeti Fesztivál szombat esti, szabadtéri kóruskoncertje jól demonstrálta, hogy milyen feledhetetlen koncertélményt lehet szerezni egy korántsem szokványos programmal, ha a fellépők felkészültsége és hozzáállása egyaránt átlagon felüli. Olyan komoly kórushagyományra építkezve, mint ami Kecskeméten található, joggal számíthattak a szervezők pozitív fogadtatásra.
A szakmai igényességéről híres Kiss Katalin karnagy dirigálta koncertre igen változatos repertoárt állítottak össze. Volt a programban spirituálé, musical, jazz-ihlette amerikai zene, klezmer és jazz-mise is. Ezen a koncerten is, csakúgy, mint a görög Chóres kórus nyitó napi fellépésén, jellemző volt, hogy az énekesek több darabban is hangszerként használták a testüket, ezzel elsősorban ritmikai alátámasztást adva a bemutatott műveknek. És természetesen számítottak a sajátos hangulati hatásokra is.
A hangversenyen elsőként az Ars Nova hölgytagjainak műsorára került sor. Egy ismeretlen szerző könnyed darabjával kezdtek, amiben valóban hangszerként használták az egész testüket. Carl Jenkins angol zeneszerző Adiemus című kompozíciójával folytatták, amelyben Falusi János működött közre cajonon, az Ars Nova tagja, Viktor Dániel zongorán. A harmadik mű Suzan Brumfield: Bandyrow című, kaleidoszkóp-szerű kompozíciója volt, amelyben szintén Viktor Dániel volt a zongorakísérő.
A műsor második részében a Cantus Nobilis Kórus előadásában szólalt meg egy karácsonyhoz, illetve Betlehemhez kötődő darab, Barrington Brooks: Betlehemu című kompozíciója, amelyben számos hangkeltő és ritmust adó eszközt használtak az énekesek. A darabot a kórus karnagya, a japán Yuto Yamaguchi tanított be együttesének, de a művet ezúttal Kiss Katalin vezényelte.
A koncertnek része volt néhány hangszeres betétszám is . Elsőként George Gershwin: Egy amerikai Párizsban című szerzeményét Maczák Áron klarinétművész, az Ars Nova tagja adta elő, a zongorán közreműködő Klebniczki György társaságában.
A műsor újabb blokkjában musicalrészletek szólaltak meg a Kecskeméti Fesztivál Kórus előadásában. A Dés László -Geszti Péter szerzőpáros ikonikus betétdala, a Mi vagyunk a grund szólalt meg elsőként a Pál utcai fiúk című darabból. Az együttes az alkalomra kiegészült öt gitárossal, Badacsonyi Beatrix, Botlik Zoltán, Hodován János, Illok Rudolf és Uzsorás Ádám személyében. Zongorán Franklin Tam, ütőhangszereken Falusi János vett részt még az előadásban. Ezt követően a Valahol Európában című Dés- Nemes musicalból a Vándorlás című dal szólalt meg, gyermekhangokkal megerősítve. A Fesztiválkórus programja Kurt Bikkembergs Listen című szerzeményével zárult.
Újabb hangszeres produkcióként Kovács Béla: Shalom Aleichem című világhírű szerzeménye következett, Maczák Áron és Klebniczki György virtuóz előadásában.
A programot az immáron a férfiakkal kiegészült Ars Nova folytatta Susan Brumfield és Samo Vovk egy-egy kórusművével. A záródarab egy komplett jazzmise volt, amelyet a három kórus közösen adott elő, Falusi János és Franklin Tam fantasztikus hangszerjátékától kísérve.
A közönség szombaton este is megtöltötte a főteret, számosan nem jutottak ülőhelyhez, de lelkesen kitartottak a műsor végéig, és hosszasan ünnepelték az énekeseket, akik Kodály Zoltán: Esti dal című kórusművével vettek búcsút a közönségtől.
A Kodály Nemzetközi Művészeti Fesztivál záró eseményére a Hírös Agóra Kulturális Központ szervezésében július 16-án, vasárnap este 20 órától kerül sor a Városháza díszudvarán. Fellép a Kecskemét testvérvárosából, Galántáról érkezett Kodály Zoltán Daloskör. A házigazda ezen az estén is Bősze Ádám zenetörténész lesz.