Bevezették a Szupermenzát a Bolyai János Gimnáziumban

Ma Magyarországon a közétkeztetésben felszolgált ételek negyede a kukában végzi, azaz körülbelül 50 millió kilogramm. A szabadszedéses menza rendszer bevezetésének legfőbb célja, hogy ezt a számot csökkentsék. A Bolyai János Gimnáziumban már maguk választhatnak levest és főételt a gyermekek, és annyit szedhetnek, amennyi jól esik, és amennyit meg tudnak enni.
– A Szupermenza programot a szabadszedéses étkezésben most már hét iskolában megvalósítottuk, és további két iskolánál kialakítása van folyamatban Kecskeméten. Az iskolában már három éve jól működik ez a szabadszedéses étkeztetés – nyilatkozta Szemereyné Dr. Pataki Klaudia polgármester.

Az iskola étterme idén szeptemberre megújult. A Szupermenza projekt keretében vicces, gondolkodásra ébresztő plakátok kerültek ki a falra, nagyon trendi, nagyon modern és színes lett a környezet ezáltal közösségi helyszínt varázsoltak az általános menzából. A gyermekek két oldalról szedhetik a kívánt fogásokat ezzel meggyorsítva az ételhez jutást. Egyedi Csaba a Hunguest Csoport kommunikációs igazgatója azt mondja, nem könnyű a szabadszedéses rendszer bevezetése az iskolásoknál. Már az ételek összeállításánál is sok mindenre kell figyelni, mert egyszerre kell megfelelni élelmiszerbiztonsági, és táplálkozásegészségügyi szabályoknak.

– Gyakori kérdés az, hogy milyen ételeket párosítunk, hiszen itt kettő, sőt esetenként három főételt is biztosítunk egy – egy napon. Viszont teljesen természetes, hogy az aranygaluskát megversenyeztetni a kelkáposztafőzelékkel, nem lenne okos dolog, mert a diákok 99 százaléka az édességet választaná – mondta Enyedi Csaba a Hunguest Csoport kommunikációs igazgatója.
A bolyais gyerekek azt mondják, nagyon szeretik ezt a rendszert. Változatosan, és egészségesen próbálnak étkezni, valamint odafigyelnek arra, hogy csak annyit szedjenek, ami el is fogy a tányérjukról. Ebben segít egy tábla, amely azt mutatja, mennyi ételt pazaroltak, és ebből hány gyermek lakhatott volna jól. A svédasztalos menza nem csak környezettudatosságra neveli a gyermekeket, de erősíti a tudatos döntéshozó képességüket is.

