Hajtányokkal a múltból a jelenbe

2023. 08. 14., 19:33
1928 óta üzemel a Kecskeméti Kisvasút kisebb-nagyobb kihagyásokkal, jelenleg hajtányokkal lehet közlekedni az 52 km-es pályaszakaszon, Kecskeméttől Kiskunmajsáig. A Bugaci Vasútállomáson a múltra emlékezve tartották meg most szombaton a Kecskeméti Kisvasúti Napot és Hajtányparádét, melyre számos család érkezett.
A galéria 28 képet tartalmaz

1928 óta üzemel a Kecskeméti Kisvasút kisebb-nagyobb kihagyásokkal, jelenleg hajtányokkal lehet közlekedni az 52 kilométeres pályaszakaszon, Kecskeméttől Kiskunmajsáig. A Bugaci Vasútállomáson a múltra emlékezve tartották meg most szombaton a Kecskeméti Kisvasúti Napot és Hajtányparádét, melyre számos család érkezett.

- Ez a kisvasút 1928 óta üzemel kisebb-nagyobb kihagyásokkal, ugyanis volt egy időszak, amikor megszüntették rajta a személyi forgalmat. Most is lényegében ebben az időszakban vagyunk, de hajtányokkal már újra tudtuk indítani a közlekedést. Ilyenkor, a Kisvasút Napján mindig emlékezünk a múltra és az egykori vasutasokra, akik itt szolgáltak - mondta Kékesi Márton, projektmenedzser.

Az úgynevezett "Mentsük meg a Kisvasutakat!" mozgalmat 1994-től a Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány és a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület átvette, kibővítette a Kárpát-medence kisvasútjaira. A kecskeméti nosztalgia utazásoknak nagy sikere volt, több százan utaztak rajta a bel- és külföldi vasútbarátok, érdeklődő családok. 1998-tól szervezték meg a "Hajtány Találkozókat", melyek a 2009-es vonat szüneteltetések miatt megszakadtak.

- 2009. december 12-én elbúcsúztattam az utolsó kecskeméti kisvasutat, és attól kezdve vonatközlekedés nincs. Na, de! Feléledtek a vasútbarátaink, élén Kékesi Márton úrral, és megalapították azt a projektet, amelynek olyan tanúi lehettek, amilyen eddig még nem volt Magyarországon - mesélte lelkesen Nagy József, nyugdíjas MÁV főtanácsos, a Vasúttörténeti Alapítvány kuratóriumi titkára.

A MÁV illetékes szakemberei mellett jó néhány önkéntes vasútbarát segítségével ma már az 52 km-es pályaszakaszt Kecskeméttől Kiskunmajsáig járhatóvá tették. Ezzel megvalósult Magyarország és a MÁV területén történő első, vasúti hajtányozási lehetősége, a Kiskunsági Hajtánypálya.