Készül a lóhere alakú csomópontunk
Az M44 autóút munkálatai 2016 óta folyamatosan folynak, megépítésével 2x2 sávos gyorsforgalmi úti összeköttetés valósul meg az M5 autópályától, Kecskemét térségétől Békéscsabáig, távlatban pedig az országhatárig. Eddig Szentkirály és Békéscsaba között összesen 93 km készült el.
Az utolsó szakasz, ami tulajdonképpen a pontot jelenti az i-re, most van építés alatt. Ez egy 33,6 km hosszú szakaszt jelent Kecskemét-Szentkirály között.
Így jutunk el oda, hogy az M44 be tud csatlakozni az M5-ös autópályába és egészen Budapestig Békéscsabától 2x2 sávon tudnak közlekedni az autósok, ami a közlekedésbiztonság szempontjából, illetve a menetidő szempontjából is nagyon-nagyon jelentős lépés lesz.
Ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, szükség van az M44 az 5. sz. főúttal és az M5 autópályával épülő két külön szintű csomópontjának a megépítésére.
Várhatóan február végétől az 5. sz. főút új szakaszára terelik a forgalmat. Az 5. sz. főúton Kecskemét felől, – és az M44 átadása után az M44 felől is – az M5 autópályára való felhajtás továbbra is biztosított lesz. A lóhere alakú, vagyis az M5-M44 csomópont építése is megkezdődött tavaly ősszel az autópályánál.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársa továbbá elmondta, hogy földmunkákkal kezdődtek a munkálatok, kiépültek a depóniák, ami azt jelenti, hogy odahordták a töltésépítésekhez szükséges földmennyiséget. Megtörténtek a próbacölöpözések és jelenleg a hidak cölöpözése, illetve a híd-háttöltéseknek az építése zajlik.
Ahogy egy picit megenyhül az idő, megint elkezdődhetnek a földmunkák, tehát az út töltésépítési munkái lesznek a fókuszban – tette hozzá.
Az M44 5. sz. főút és Szentkirály közötti átadása az idei év első felében várható, míg a teljes csomópont 2027 elejére készülhet el. A jelenleg lezárt csomópont helyén a vidéki Magyarország egyik legnagyobb csomópontrendszere épül, melynek oka, hogy itt fog találkozni egymással az M5 autópálya, az 5. sz. főút, a most becsatlakozó M44-es autóút és a jövőben a dunaújvárosi Pentele híd, valamint a Dunántúl irányába épülő gyorsforgalmi út. Emiatt a csomópontokat úgy kellett kialakítani, hogy a le- és felhajtás minden irányból minden irányba megoldott legyen.