Kézzel-lábbal hajtották a sínbiciklit az ideiglenes mozdonyvezetők

2024. 11. 30., 19:32
Ma rendezte meg az idei izzó kályhás eseményét a Kecskeméti Kisvasút és Hajtánypálya. A hagyományos rendezvényen kipróbálhatták az érdeklődők a különböző hajtányokat, köztük a lábbal hajtható sínbiciklit is.
Fotó: Molnár H. Boglárka
A galéria 41 képet tartalmaz

Nem akármilyen hajtányokon lehetett utazni ma (szombaton) a Kecskeméti Kisvasútnál. A motoros mellett volt olyan sínbicikli is, amit lábbal kellett megmozdítani. De két olyan fatüzelésű kályhával fűtött személykocsira is fel lehetett ülni, amelyeket az 1960-as évektől kezdődően használtak ezen a kecskeméti vonalon.

A kék személykocsi a menetrend szerinti személyvonatok egyik vagonja volt. Nevezetesen ez a vagon volt az utolsó kocsi az utolsó vonatban. A másik, a zöld színű személykocsi pedig a nosztalgiajáratok személykocsija volt. Ezen kívül az ittlévő a motoros hajtányaink közül az egyik történelmi hajtány, régen is kecskeméti jármű volt. Ez a Vasúttörténeti Alapítvány tulajdonában van.
— nyilatkozta a Kecskeméti Médiacentrumnak Kékesi Márton, a Kecskeméti Kisvasút és Hajtánypálya vasútüzem-vezetője.

A másik motoros hajtány is egy régi jármű, de azt már modernizálták. Decemberben lesz 15 éve, hogy bezárt a Kecskeméti Kisvasút, az elmúlt években azonban többen az újjáélesztésén dolgoznak.

Van mögötte egyfajta országépítő gondolat, hogy olyan hazában, olyan környéken szeretünk élni, ahol működnek a dolgok, ahol nem omladozó vasútállomásokat és nem rozsdás vagonokat kell nézegetnünk, hanem mindezt élettel tudjuk megtölteni és arra tudjuk használni, amire való. Ez a Kecskeméti Kisvasút pedig a turisztikai hasznosítás tekintetében igen jó lehetőségekkel rendelkezik.

Van mögötte egyfajta országépítő gondolat, hogy olyan hazában, olyan környéken szeretünk élni, ahol működnek a dolgok, ahol nem omladozó vasútállomásokat és nem rozsdás vagonokat kell nézegetnünk, hanem mindezt élettel tudjuk megtölteni és arra tudjuk használni, amire való. Ez a Kecskeméti Kisvasút pedig a turisztikai hasznosítás tekintetében igen jó lehetőségekkel rendelkezik.
— tette hozzá az üzemvezető.

Érdekesség volt továbbá az eseményen, hogy a két személykocsiban egy olyan kisvasúti fotókiállítást lehetett megtekinteni, amelyen nem csak az elmúlt pár év újjáélesztését, hanem a régi korokat mutatták be a képeken keresztül.