Lépcsőzetesen indult a távfűtés Kecskeméten
Mivel az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései szerint tartós lesz az a lehűlés, amely vasárnap este érte el hazánkat, a TERMOSTAR szakemberei valamennyi távhőszolgáltatásban érintett lakossági fogyasztónál elindították a távfűtést.
Az elmúlt években a kecskeméti távhős lakóközösségek közel 70%-a végrehajtotta a fűtéskorszerűsítést. Fűtésindításkor nekik a legkényelmesebb a dolguk, hiszen egyéni igényeiknek megfelelően állíthatják be lakásuk, illetve az egyes helyiségek hőmérsékletét. Vagy akár el is zárhatják, ha úgy döntenek, hogy egyelőre nincs szükségük fűtésre. Ahol még nem történt meg a korszerűsítés, ott a hőközpontokban működő automatika gondoskodik arról, hogy a külső hőmérséklethez igazodjon a fűtés. Mivel a beállítások ebben az esetben egységesen vonatkoznak az adott társasházra, előfordulhat, hogy az egyik lakásban melegebb van, mint a másikban. Ennek nem a betáplált hőmennyiség az oka, hanem a lakás épülettömbön belüli elhelyezkedése. Éppen ezért érdemes a fűtéskorszerűsítést mielőbb végrehajtani minden lakóközösségnek.
A kecskeméti távhőhálózat átfogó fejlesztésének eredményeként a 2024-2025. évi fűtési szezonban a TERMOSTAR jelentős részben megújuló energiával biztosítja a fűtési és melegvíz szolgáltatást 40.000 lakossági fogyasztójának és a távhőszolgáltatásban érintett intézményeknek, egyéb fogyasztóknak. A megújuló energia hasznosításának és a korszerű biomassza technológiának köszönhetően megnőtt az igény a távhőszolgáltatás iránt Kecskeméten. A közelmúltban távhőre csatlakozott a Kecskeméti Fürdő, a Messzi István Sportcsarnok, a Kecskeméti SzC Kada Elek Technikum és a Család és Gyermekjóléti Szolgálat. A megújuló energia alapú távhő tovább erősíti a létesítmények zöld és fenntartható működését, és hozzájárul a szolgáltatás hatékonyságának további növeléséhez. A helyi megújuló energiaforrás hasznosítása tovább erősíti a fogyasztók ellátásbiztonságát, egyúttal éves szinten 20.500 tonna CO2-megtakarítást jelent.
FŰTÉSINDÍTÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK
Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?
- Fűtéskorszerűsített lakásban a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket.
- Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, ill. társasházi hőközpont esetén).
Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást?
- Ellenőrizni kell a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni.
- Amennyiben légtelenítésre van szükség, biztosítani kell a felső szinteken levő lakásokba való bejutást.
- A központi fűtésindítást követő két hétben a TERMOSTAR Kft. szakemberei ingyenesen végzik a légtelenítést.
Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?
Ha a radiátorok 10℃ alatti külső hőmérsékletnél – nyitott radiátorszelepek mellett – nem melegszenek, ezt a következő elérhetőségek egyikén lehet jelezni:
- E-mail cím: [email protected]
- Honlap: www.termostar.hu/hibabejelento
- Tel.: 76/48-18-18.
A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges:
- Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
- bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
- a lakás címe,
- az észlelt hiba rövid leírása.