Megújult a kecskeméti METRO Áruház

2024. 11. 07., 18:06
Hivatalosan is átadták a felújított kecskeméti METRO áruházat. Az idén 30. születésnapját ünneplő nagykereskedelmi hálózat helyi bázisa egy országos megújítási program befejező elemeként kapott új belsőt, amelyhez a piaci elvárásokhoz igazodó magas színvonalú szolgáltatásokat kapcsoltak. Az átalakítások eredményeként a kecskeméti METRO árukínálata is kibővült, az egyik leglátványosabb újdonság a felújított hűtőrészlegen fogadja a vásárlókat, de szembetűnő változást jelent a raklapos kihelyezések másfélszeresére növelése is.
Fotó: Bogdándi Ferenc
A galéria 36 képet tartalmaz

A kecskeméti METRO áruház átalakításával végződött az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje. Az ország valamennyi áruházát érintő átalakítások, a professzionális vevői igényekre reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében történt. A projekt eredményeként Kecskemét és Bács-Kiskun vármegye vendéglátóhelyei és független kiskereskedői mostantól gyorsabban és hatékonyabban bonyolíthatják beszerzéseiket a METRO-nál.

A METRO küldtetése

Az áruházlánc nemzetközi szinten 2021-ben határozta meg a kulcs vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – építő működési stratégiáját. A stratégia célja kettős: egyrészről a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, másrészről a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyabbá és egyszerűbbé tétele. Az új, többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés (Cash and Carry), a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják. A fejlesztés mindegyik területet érinti, de az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Egymás után alakították át az áruházlánc 13 hazai tagját: elsőként a budakalászi METRO újult meg, majd következett sorrendben a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi, majd utolsó előttiként a debreceni áruház. A kecskeméti METRO őszi felújításával pedig a teljes projekt megvalósult. 

Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát. A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagy tételben történő vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok egységcsomagokkal való feltöltését, és egy új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította. Összességében a fejlesztések segítik a METRO csapatát abban, hogy több időt fordítsanak azokra, akik igazán fontosak: a vevőkre.

A csütörtöki átadó ünnepségen Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, az átalakítások kapcsán azt mondta, hogy áruházaikat egy többcsatornás nagykereskedelmi áruházzá alakították át, vagyis bizonyos mértékben visszatértek a gyökereikhez.

- Amikor a METRO a magyar piacra jött, egy Cash and Carry nagykereskedés voltunk, volt termékünk, voltak jó áraink, vásárlók bejöttek, kifizették, hazamentek. Ma már ez nem így működik a nagykereskedelmi piacon, hiszen a vásárlói igények között 10-15 éve megjelent a kiszállítási igény. Néhány éve pedig berobbant a digitalizáció, és ez egy olyan csatorna, ami szintén a METRO-ban már elérhető. Nagyon sok digitális szolgáltatásunk van és ez alatt nem csak azt értem, hogy önkiszolgáló kasszákról vagy webshopról lehet vásárolni, de például az éttermek számára biztosítunk weblapkészítési szolgáltatást, asztalfoglalási rendszert, házhozszállítási rendszert, tehát kifejezetten digitális termékeink is vannak. Tehát a METRO nagykereskedelmi átalakítása, amikor azt mondjuk, hogy többcsatornás nagykereskedővé váltunk, az azt jelenti, hogy tényleg több csatornán tudjuk segíteni a partnervállalkozásokat abban, hogy ők sikeresek legyenek
— mondta a megnyitón Tóth-Korom Péter a METRO értékesítési igazgatója.

A megyeszékhely esetében az átalakítási folyamat két ütemben történt. Nyáron zajlott a teljes hűtőcsere, amelynek keretében mind a gépészeti, mind a technológiai megoldásokat megújították, vagyis környezetbarátabb, lényegesen energiahatékonyabb megoldás épült ki, de a teljes hűtőbútorzatot is kicserélték. Szeptemberben pedig hozzáláttak az eladótér teljes átalakításához.

A munka dandárját éjszaka végezték, nagyjából 16 napon keresztül mondta az átadó rendezvényen Molnár Balázs a METRO kecskeméti áruház- és vonzáskörzet igazgatója.

- A vezérelvünk mindvégig a hatékonyság volt. Nagyjából minden négyzetcentimétert módosítottunk az elmúlt hetekben. A vevőszolgálat és a kasszazóna egy helyre került. Szintén lényeges és szembetűnő változás, hogy a raklapos kihelyezések számát nagyjából másfélszeresére növeltük, úgyhogy most már közel 7-800 raklapunk van az eladótérben. Polcainkon is megváltozott az árukihelyezés. A darabos termékek mellett most már kartonban és gyűjtőben is megtalálhatóak a kulcsfontosságú termékeink. Fókuszban maradt továbbra is a friss kínálat, főként a hús és a halosztály kínálata, illetve egyre inkább népszerűek saját márkás termékeink is. A hatékonyság az energiahatékonyságban is megmutatkozik. Korábban jelentős napelemparkot telepítettünk az áruház mögötti területen. Most pedig a teljes áruházi világítást LED-es technológiára cseréltük
— hangsúlyozta Molnár Balázs, aki hozzátette azt is, hogy nyáron lezajlott a teljes hűtőcsere, aminek köszönhetően az eladótéri fagyasztókapacitás nagyjából a duplájára nőtt, vagyis sokkal több áruval tudják partnereiket kiszolgálni.

A belső terében és szolgáltatásaiban is megújult kecskeméti METRO áruházról az önkormányzat képviseletében dr. Fekete Gábor alpolgármester is elismerően beszélt a megnyitó ünnepségen.

- A METRO az év nagykereskedelmi áruházlánca lett 2021-ben, 2022-ben és 2023-ban. Az elmúlt 2 évben elnyerte a Business Superbrands-díjat, megbízható munkaadó lett 2022-ben és az idei évben is. A kecskeméti METRO 95 munkavállalót foglalkoztat a térségben, ebből 55-öt konkrétan az áruházban. Ez a cég odafigyel a gazdasági sikerességre, de figyel a munkavállalóira és a fenntarthatóságra is. Itt épült meg a város első napelemparkja is. Bács-Kiskun vármegyében több mint 8000 vállalkozásnak, 2600 vendéglátóhelynek kínálnak termékeket és körülbelül 30 ezer embert szolgálnak ki a régióban az állandó partnereken túl
— hangsúlyozta az alpolgármester, aki végül reményét fejezte ki, hogy az új arculat meghozza a kívánt sikert és a régió kereskedőit, vállalkozóit, vendéglátósait még jobb szolgáltatásban részesíti, segítve ezzel Kecskemét és a vármegye kis és középvállalkozásait.

A Megújult a kecskeméti METRO Áruház átadó ünnepségén megköszönték Hódi József segítségét és munkáját, aki az elmúlt időszakban megbízott igazgatóként felügyelte a kivitelezést, valamint minden dolgozó, és a munkálatokban résztvevő partner tevékenységét, akik valamennyien igazi csapatként működve segítették az átalakítási munka zökkenőmentes, és gyors befejezést.  

A rendezvényen elhangzott, hogy a METRO elsődleges célcsoportja továbbra is a vendéglátóipar, valamint a kiskereskedők. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy senki mást ne látnának itt szívesen. Hiszen itt például 50 féle friss hal van a halpulton, ami nemhogy Kecskeméten, de Magyarországon is egyedülálló, valamint vannak olyan hústermékek, amelyek a környéken sehol máshol nem találhatók meg.

(X)