Környezetvédelmi akcióterv és közlekedési koncepció - Szamler László a Működő Város Bizottság legfontosabb döntéseiről
ZIFFA, vagyis Zöldinfrastruktúra Fejlesztési és Fenntartási Akcióterv. Ezzel az elnevezéssel valószínűleg sokat lehet majd találkozni a következő években, ha Kecskemét zöldfelületei kerülnek szóba.
A TOP Plusz forrásból elkészült szakmai anyag többek között megállapítja, hogy a megyeszékhelyen a magánterületi és például az utak menti zöldfelületek dominálnak, míg a szabadon, mindenki által használható közparkok és közkertek aránya összesen csak 5%. A kiskörúton belül ennél is kedvezőtlenebb a helyzet. A zöldfelület hiánya miatt a történeti városközpont, az iparterületek és a reptér környéke fokozottan érintett a városi hősziget jelenségben.
Az akcióterv megállapítja azt is, hogy jelentős fejlesztési potenciál van ugyanakkor a Petőfivárosban, Hunyadivárosban, a Halasi úti kiskertek térségében, Alsószéktó és Vacsiköz városrészekben, továbbá Katonatelepen, Hetényegyházán és Kadafalva területén is.
A szakbizottság foglalkozott még a szintén frissen elkészült Kecskemét Közlekedési Koncepciójával is. A dokumentum többek között megállapítja, hogy a helyi polgároknak csupán 4 százaléka vonatozik, a tömegközlekedést is csak 11 százalék használja, igaz ez az arány a KeKo működése óta emelkedést mutat. Az itt élők 60%-a autóval közlekedik, és ez okozza a problémák nagyobb részét, főleg a belvárosban. Ez utóbbira, főként a parkolás gondok megoldására a szakemberek prioritási sorrendet javasolnak bevezetni, amely szerint elsőbbséget élveznek a belvárosban élők, őket követik majd az ide ügyintézés céljából érkezők, és csak a harmadik helyre kerülhetnek azok, akik ide járnak dolgozni.
