Iskolai bántalmazás: közös felelősség a megelőzés

2024. 02. 02., 15:26
„Közös felelősség az iskolai bántalmazás megelőzése, a probléma megoldása.” Többek között ezt nyilatkozta Oppelt Józsefné Putnoki Katalin iskolapszichológus annak kapcsán, hogy a napokban napvilágot látott egy videó, amelyen az látszik, hogy két diáklány fizikailag bántalmaz egy harmadikat egy kecskeméti általános iskolában. Az ügyben rendőrségi feljelentés történt, a nyomozók vizsgálják a történteket.

Január végén került ki a közösségi oldalakra egy videó, melyen látszik, hogy egy fiatal lányt két másik társa bántalmaz verbálisan és fizikailag. Az ilyen jellegű tettlegességek az elmúlt időszakban egyre többször látnak napvilágot Magyarországon. Egy kecskeméti iskolapszichológus szerint „Közös felelősség az iskolai bántalmazás megelőzése, a probléma megoldása”.

– A bántalmazások mögött mindig megjelenik egy bántalmazói hozzáállás. Az ilyen fiatal az impulzusokat nehezen tudja kontrolálni, nem egy szorongó típus, ugyanakkor alacsonyabb az önértékelése, nagyon sok a visszafojtott stressz, ami megjelenik egy-egy ilyen szituációban, a stressz kezelésnek a módjai időnként hiányoznak
— hangsúlyozta Oppelt Józsefné Putnoki Katalin, iskolapszichológus.

A szemlélők is rontanak egy konfliktusos helyzeten. Az áldozaton és az elkövetőkön kívül ugyanis ott vannak a „nézők” is, akik ha nem tesznek semmit, szintén közrejátszanak a bántalmazásokban. A kecskeméti eset kapcsán a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója elmondta, lépések történtek az ügyben.

– Az intézményvezetőm az ügy után megtette a megfelelő intézkedéseket, értesítette a tankerületet. Ezt követően a sértett tanuló szülei bejelentést tettek a rendőrségen, jelen pillanatban a rendőrségi nyomozás folyamatban van
— nyilatkozta a Kecskeméti Médiacentrumnak Pálfi Tamás, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója.

Hozzátette, ha bántalmazás történik az iskolában, akkor az intézményvezetőnek a feladata, hogy kivizsgálja az ügyet. A témával bővebben a KTV Kiemelő című magazinjában foglalkozunk.