Lezárult az idei öko-projekt a Kertvárosi Általános Iskolában

2025. 05. 13., 13:12
Lezárult az idei ÖKO-projekt a Kertvárosi Általános Iskolában, ennek zárórendezvényét tartották meg hétfő délután. A tavaszi szünet előtt kezdődött, közel három héten át tartó környezet- és természetvédelmi projekt során a vizes élőhelyek fontosságára, azok védelmére helyezték a fő hangsúlyt, ezeket a témákat dolgozták fel az osztályok korosztályuknak megfelelően.
A galéria 14 képet tartalmaz

Öko projekt záróeseményt tartott a Kertvárosi Általános Iskola tegnap (hétfő) délután, melyen jelen volt a környezettudatos programban együttműködő vadaskert és az Arany János Iskola néhány természettudományt oktató pedagógusa is. A két iskola egymástól tanulva és egymást segítve végzi ezt a tudatos fenntarthatóságot szolgáló tevékenységet. Az aktuális projekt a víz világnapjától a föld napjáig tartott, ezalatt a tantárgyakba is beépítették az ökológiai témájú feladatokat – mondta el az iskola öko- tevékenységekkel kapcsolatos munkálatainak vezetője.

– Minden osztályra ki vannak dolgozva úgynevezett modulfoglalkozások, illetve tematikák egészen elsős koruktól nyolcadikos korukig. Egy felmenő lineáris rendszerben foglalkoznak a gyerekek a természetvédelemmel, környezetvédelemmel. A Kiskunsági Nemzeti Parkhoz mint Kecskemétet érintő nemzeti parkhoz kötődik a modulok jelentős része
— mondta el Bolláné Herbót Erzsébet, a Kertvárosi Általános Iskola egyik pedagógusa.

2012-ben kapta meg az intézmény az ökoiskola címet, 2019-től pedig már örökös ökoiskola elismerés tulajdonosai, így elkötelezettek a fenntarthatóság és környezettudatosság mellett. Évről évre, az öko-projektek során mindig van egy fő irány. Ebben az évben a vizes élőhelyek fontosságára, azok védelmére helyezték a fő hangsúlyt, ezeket a témákat dolgozták fel a diákok korosztályuknak megfelelően.

– Borika kertje, Palkó birodalma, ősmagyar háziállatok – ilyen érdekes modultémák vannak évfolyamokra lebontva és ennek megfelelően akár pásztorélettel foglalkozó népdalokat tanulnak énekórán, a testnevelésbe állati mozgások vannak beépítve. Tehát ezt minden tantárgy klasszul megjeleníti
— tette hozzá a pedagógus.

Minden osztálynak van egy magaságyása, amiről maguk gondoskodnak, vetettek bele szamócától kezdve paradicsomon át, különböző fűszernövényeket, sőt még rovarhotelt is készítettek a gyerekek tudtuk meg Oláh Enikő zoopedagógustól, aki az iskolai munka mellett a vadasparkban vezeti a 3-5. osztályosok szakkörét. Az iskola öko-partnere a Kecskeméti Vadaskert, melynek igazgatója a rendezvényen hangsúlyozta a szemléletformálás jelentőségét. 

– Ez az iskola ugyanúgy szívén viseli a természetvédelmet, a környezetvédelmet és természetesen az állatvédelmet. Próbáltunk mi is szoros együttműködést kialakítani az iskolával, illetve nem csak próbáltunk, hanem sikerült is, hiszen ennek egyik gyönyörű példája ez a projekt
— mondta Tokovics Tamás, a Kecskeméti Vadaskert igazgatója.

A projektzáró eseményen a diákoknak különböző állomásokon kellett feladatokat megoldani, ilyen volt a növényfelismerés is. A projekthét során tanultakat, tapasztaltakat kamatoztathatták a tanulók, ugyanis a jó megfejtésekért, ügyes megoldásokért peták járt. A petákokat a vásártéren válthatták be azokra a portékákra, alkotásokra, melyeket a projekthét alatt és annak kapcsán készítettek az osztályok.