Megkezdték a bővülő Mercedes-gyár munkaerő-toborzását?

Vélhetően egy nagyszabású teaser („felcsigázó”) reklámkampánynak lehetünk tanúi mától, mellyel a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár jelent meg a hirdetési piacon. Számos online és offline csatornán is terjed egy minimál dizájnnal készített hirdetési kreatív, melynek középpontjában a „Neked mit jelent a Mercedes-Benz?” kérdés a leghangsúlyosabb elem. Mivel a hirdetés másik hangsúlyos pólusa egy internetes domain, mely a gyár karrieroldalára vezet – mercedesgyarkarrier.hu –, nyilvánvalóan toborzással kapcsolatos a most megkezdett marketingakció.

A hirdetésben szereplő kérdést bizonyára mozgósító jelleggel dobták be köztudatba, ugyanis arra kapacitálják az olvasót, hogy a karrieroldalon mondja is el a saját válaszát. A logika magától értetődő, hiszen mint a világ legpatinásabb, tulajdonképpen első autóbrandjét érintően számos élményt, benyomást, emléket, akár legendát őriz a társas és egyéni emlékezet.
A HR-ben nem szokatlan módszer ez, mert a márka presztízsével kapcsolatos pozitív információk erősítik az elköteleződést az adott brand, esetükben a Mercedes-Benz iránt. Így téve vonzóvá egy esetleges új karriert a reklám által elértek körében.
Az időzítés is ezt erősíti meg: közismert, hogy a Mercedes-Benz gyakorlatilag megduplázza a termelési területét Kecskeméten, s az új üzemrész 2026 közepéig kezdi meg működését, amit addig fel kell tölteni élőerővel.
A hirdetési kampánnyal kapcsolatban elküldtük kérdéseinket a Mercedes-Benz Gyárnak. Amint válaszolnak, közzé tesszük az új információkat.
