Mozgósító kampánnyal kezdte meg a munkaerő-toborzást a Mercedes-Benz Gyár

2025. 10. 29., 07:42
Átfogó hirdetési kampányba kezdett október elején a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár. Számos online felületen, a sajtóban és óriásplakátokon is megjelent egy hirdetési kreatív, mely egy általános kérdéssel szembesíti a nagyközönséget: „Neked mit jelent a Mercedes-Benz?”. Mivel közvetlenül ezt nem hozták nyilvánosságra, de vélhetően a jelentős bővülés küszöbén járó kecskeméti gyár új dolgozóinak toborzását kezdte meg a márka, kérdéseket küldtünk kommunikációs osztályuknak. A gyár által küldött hivatalos válaszok olvashatók alább.

– „Neked mit jelent a Mercedes-Benz” címmel kampányt indítottak október elején. A gyárbővítéshez tartozó toborzás előkészítése már ez a kommunikációs akció?

– Két évvel ezelőtt a Mercedes-Benz üzleti tervének részeként 1 milliárd eurós beruházást jelentett be a kecskeméti telephelyén, amelynek köszönhetően jelentősen bővül a gyár területe és gyártókapacitása. A beruházás során mintegy 3000 új munkahely jön létre. Jelenleg megközelítőleg 4500 munkatársat foglalkoztatunk, ezzel a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Magyarország egyik legnagyobb munkáltatója. A kampánnyal meg akarjuk mutatni, mit jelent a Mercedes-Benz mindannyiunk számára – legyen az egy munkahely, felelősségteljes szomszéd, vonzó márka, vagy egy autó, amely egyben szimbólum is.

– A fenti kérdésre adott válaszokat hogyan dolgozzák fel, lesz-e nyilvános eredménye, vagy csak belső következtetéseket vonnak le belőle?

– A kampány során nemcsak külső felületeinken tesszük fel a kérdést, hanem kollégáinknak is. Az első körben kapott válaszokból mi magunk vonjuk le a tanulságokat, míg a munkatársaink nyilatkozatait később a szélesebb közönséggel is megosztjuk.

– Ha ez egy úgynevezett teaser, „felvezető” kampány, milyen további lépések követik majd?

– A teaser kampány a toborzási kampány előkészítését szolgálja, ami egy átfogó kommunikációs stratégia része, amely fokozatosan fog megvalósulni. A következő lépés, illetve a tartalmi részletek jelenleg előkészületi szakaszban vannak, ezért jelenleg nem tudunk bővebb információkat megosztani ezzel kapcsolatban.

– A bővítéssel kapcsolatos toborzás során hány és milyen szabad pozícióra keresnek munkatársakat?

– Az új épületek révén a gyártási terület 220 hektárról több mint 400 hektárosra nő, ami egyértelműen jelzi, hogy a jövőben még nagyobb volumenben tudunk majd autókat gyártani. Az új gyárrészek üzembe helyezésével és az új modellek bevezetésével a kecskeméti gyárban körülbelül 3000 új munkahely jön létre. A toborzási folyamat első szakaszát ősszel indítjuk el.

Kapcsolódó cikk