Segít az Ügyfélkapu+ átállásban a Katona József Könyvtár

2025. 01. 03., 17:12
Január 16-án megszűnik az eddigi ügyfélkapus bejelentkezés, onnantól kezdve már csak ügyfélkapu plusszal, vagy a DÁP mobilalkalmazással intézhetjük hivatalos ügyeinket. Ha valakinek problémát jelent az átállás, annak a Katona József Könyvtár dolgozói segítenek Kecskeméten.

Ügyfélkapu plusz regisztráció, és egy új, hitelesítő alkalmazás letöltése. Mindössze pár perces folyamat, ám sokaknak problémát jelenthet. Rájuk gondoltak a Katona József Könyvtár dolgozói, amikor meghirdették az Ügyfélkapu+ gyakorlati foglalkozást.

2025. január 8. és 24. között nyolc alkalmat hirdettünk erre a lehetőségre. Nagyon fontos, hogy technikai segítségnyújtásról van szó, a kormányablakok feladatait nem tudjuk átvállalni
— nyilatkozta a Kecskeméti Médiacentrumnak Bene-Kovács Márta, a Katona József Könyvtár szakmai főosztályvezetője.

Többek között a digitális állampolgárság alkalmazás letöltésében és regisztrációjában is tudnak segíteni. Itt nagyon fontos kiemelni, hogy ebben az esetben kell egy mobileszköz, amit magukkal hoznak az érdeklődők, valamint szükség lesz az új személyi igazolványukhoz tartozó e-pinkód ismeretére is.

Az ügyfélkapu plusz belépést akár okoseszköz nélkül is el lehet intézni. A könyvtár dolgozói ebben is tudnak segíteni, de csak akkor, ha mindenki tudja az eredeti azonosítóját és jelszavát.

Ha részt szeretnénk venni valamelyik gyakorlati foglalkozáson, akkor a nagy érdeklődésre való tekintettel érdemes előre regisztrálni a megadott időpontokra.

Vagy személyesen a könyvtárban az első emeleten az Infotékában lehet regisztrálni, vagy telefonon a 76/500-565-ös telefonszámon. Egy-egy alkalommal maximum 15 főt tudunk fogadni
— mondta Bene-Kovács Márta.

Az ügyfélkapu pluszra és a DÁP-alkalmazásra is kétlépcsős azonosítással lehet belépni. Ezért fontos az átállás, hiszen ezek sokkal biztonságosabbak már, mint a sima ügyfélkapu.

A foglalkozás időpontjai kapcsolódó cikkünkben láthatók.

Kapcsolódó cikk