Pénteken mutatják be a Macbethet a stúdiószínházban
A Macbeth a hatalomvágy darabja. A hatalomvágyé és a lelkifurdalásé. Shakespeare legrövidebb, helyenként egyenesen balladára emlékeztető szerkezetű, de rendkívül sűrű tartalmú királydrámája.
Macbeth egy sikeres csatát megnyerve éppen újabb előléptetést kap királyától, amikor három boszorkánytól megtudja: király lesz belőle. A nála megszálló királyt meg akarja ölni, de vívódásai miatt egyre inkább elszáll a bátorsága. Felesége, Lady Macbeth végül férfias fellépésével és határozottságával ráveszi a királygyilkosságra.
A király környezetéből megmenekülnek néhányan, és készülnek letaszítani a méltatlanul megszerzett trónról Macbethet. Egy újabb jóslat miatt a címszereplő szinte sérthetetlennek érzi magát, de végül kiderül: a jóslatoknak hinni óvatlan és az életébe kerülő jóhiszeműség volt. Dióhéjben ennyi a Macbeth története, amelyet a hét végén mutat majd be a közönségnek a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Kovács Lehel rendezésében.
A 400 évvel ezelőtt papírra vetett történet a XI. századi Skóciában játszódik, de a tárgya, a hatalom akarása, minden korszakban egyaránt létező, és nem is sokat változó jelenség.
A címszerepet Orth Péter alakítja rendkívül összetetten. Lady Macbeth szerepében méltó társa Märcz Fruzsina, aki eddigi pályafutásának zenitjeként tekint a feladatra. A színésznő nem felbujtóként közelített Lady Macbeth figurájához, sokkal inkább olyan szövetségesnek tekinti a karaktert, aki képes hatékonyan erősíteni a társát, nem pedig felbujtója annak.
Az előadás 21. századi miliőben játszódik. Minden szereplő, beleértve a gyermekszereplőket is, a legjobb formáját hozza, nincs a darabban gyenge alakítás. A Krisztik Csaba nevéhez köthető zene csak tovább emel az előadás magával ragadó, sodró lendületén. Az előadást március 17-től tekinthetik meg a Ruszt József Stúdiószínházban.