Átadták az M44-es gyorsforgalmi út részeként elkészült szentkirályi elkerülőt
Elkészült a szentkirályi elkerülő, amely a község belterületét tehermentesíti mostantól az áthaladó forgalomtól. Az M44 gyorsforgalmi út beruházás részeként elkészült elkerülő szakasz hossza mintegy 2,9 kilométer. Az új utat ma(kedd) adták át a forgalomnak. Az ünnepélyes átadón dr. Szeberényi Gyula Tamás országgyűlési képviselő az M44-es gazdasági szerepét hangsúlyozta.
Az új M44-es főút építése 2016-ban kezdődött. A gyorsforgalmi út a térség közlekedésének ütőere, jelentős a forgalma mind a személy-mind a teherszállítás szempontjából. Lezsák Sándor, a Magyar Országgyűlés alelnöke a helyszínen az új és kiváló minőségű úthálózat szociális megtartó erejéről is beszélt.
Az M44 gyorsforgalmi út megvalósításával 2x2 sávos gyorsforgalmi úti összeköttetést hoznak létre az M5 autópályától, Kecskemét térségétől Békéscsabáig, távlatban pedig az országhatárig, hangsúlyozta az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára.
Az államtitkár kiemelte azt is, hogy, több fejlesztés zajlik az M44-es nyomvonalán. 2025-ben például, ha minden a tervek szerint történik, a Szentkirály-Kecskemét szakaszt is átadhatják majd.
A keddi sajtóeseményen a fenti további projektelemekről is tájékoztatást adtak, eszerint (az M44-estől Kecskemét felé haladva):
- a leendő M44-es és Szentkirály közötti 4,1 km-es szakaszon megtörténik a 4623-as Tiszakécske-Szentkirály út felújítása egészen a fent szóban forgó elkerülő út kezdőpontjáig;
- ennek folytatásaként készült el a ma átadott elkerülő;
- Szentkirály után a 4622-es jelű utat megerősítették 8,5 kilométeren egészen a 4622-es végpontjáig, ahol a régi 44-esbe torkollik a Fekete Gólya Étteremnél - ezt a projektelemet idén befejezték, egy párhuzamos kerékpárutat is kiépítve;
- a 44-es főutat is felújították 3,8 kilométeren Kecskemét külterületén: a Fekete Gólya Étteremtől egészen a 445-ös elkerülő útig, vagyis a repülős körforgalomig - ezek a munkák már tavaly lezárultak.
Eddig közel 89 kilométer épült ki az M44-esen
Az átadó eseményen Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára is részt vett. A politikus fellidézte: az M44 munkálatai 2016 óta folynak, és eddig három ütemben valósultak meg:
- az első, a Tiszakürt és Kondoros közötti 61 kilométeres szakaszt 2019-ben adták át,
- majd 2020-ban készült el a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométer hosszú rész,
- végül a Lakitelek és Tiszakürt közötti mintegy 10 kilométer hosszú szakaszt az új Tisza-híddal 2021 decemberében helyezték forgalomba.
Ezzel eddig már közel 89 kilométer készült el a Békéscsabáig mintegy 125 kilométeres gyorsforgalmi útból - tette hozzá.
fotók: Erdei Mihály/magyarepitok.hu