A Kecskeméti Városrendészet közleményben tájékoztat arról, hogy újévig nem kell fizetnünk a város által fenntartott pakolóhelyeken, díjmentes a parkolás Kecskeméten.
A gyermekek biztonsága az első a Kecskeméti Városrendészetnél is. Munkatársaik szeptemberben a reggeli csúcsidőszakban segítenek abban, hogy a tanulók, a diákok gond nélkül beérjenek az iskolákba, a lámpa nélküli zebráknál kísérik át őket.
2024. május 7-én került átadásra az M44 gyorsforgalmi út Szentkirály- Lakitelek
közötti szakasza és máris újabb forgalomba helyezésekről számolhatunk be, ezúttal már a Kecskemét- Szentkirály szakasz építése kapcsán- írja közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Várhatóan július közepén fejeződik be az Izsáki út felújítása, amit a műszaki átadás-átvétel követ. Az útszakaszt csak ezt követően adják át teljes hosszában a forgalomnak - ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium szerkesztőségünkhöz eljuttatott tájékoztatójából.
Megnyílt Homokbányán Kecskemét első P+R parkolója, mely jelentősen csökkentheti a belváros járműforgalmát és parkolóinak zsúfoltságát. A Helvécia, Ballószög, Kadafalva és Homokbánya felől érkező lakosok a parkolóban ingyen otthagyhatják járműveiket, onnan pedig buszokkal mehetnek tovább szintén ingyenesen. A kezdeményezés csökkenti majd a városközpont légszennyezettségét is.
Az M5-ös autópályán valamint a térség főútjain is zajlanak felújítási munkálatok, de a főutakon is számítani kell forgalomkorlátozásra a közlekedőknek.
Április végére elkészülhet és május elején már használható lesz az a P+R parkoló, amelyet Homokbányán alakítanak ki. Aki oda parkolja le járművét, az nem csupán ingyenesen hagyhatja biztonságban autóját, hanem egy fő ingyen is utazhat aznap Kecskemét helyi buszjáratain.
Kedden állt forgalomba az a hidrogén meghajtású busz, melyet egy hónapig tesztel Kecskeméten a Kecskeméti Közlekedési Központ. A jármű rendes járatot lát el, ezért ugyanúgy lehet igénybe venni, mint bármely másik autóbuszt. Amennyiben a tapasztalatok is kedvezőek lesznek, a távoli célok közt szerepel, hogy 2025-től kettő, 2028-ra 10 hidrogén meghajtású járművel rendelkezzen a város.
Több bizottság napirendjén is szerepel a helyi tömegközlekedés díjainak radikális csökkentése Kecskeméten. Ezek között a legjelentősebb, hogy havi 100 forintért vehetnek bérletet majd a nyugdíjasok illetve diákok, de a munkába járást segítő dolgozói bérletek ára is drasztikusa csökken, sőt még idén Homokbányán megépül a megyeszékhely első P+R parkolója, az ott váltott jegyekkel pedig ingyenes lesz a helyi buszok használata.
Jól jár, aki az új hetényegyházi bekötőút segítségével közelíti meg Kecskemét belvárosát. A december óta elérhető új alternatív útvonalakat még kevesebben fedezték fel, így egyelőre ezek a leggyorsabban járható szakaszok a belváros irányába reggelente. Az új úthálózat már most érezteti a hatását, komoly dugóval nem találkoztunk kedd reggel.
A kivitelező arról tájékoztatta a kecskeméti önkormányzatot, hogy a 441. sz. főút Bács-Kiskun vármegyei külterületi szakaszán 2023. december 20-án mindkét irányú forgalom a főpályára kerül visszaterelésre, valamint a katonatelepi belterületi szakaszon a már megépült új burkolaton haladhat a kétirányú forgalom.
Bár a végállomásokról időben indulnak a buszok, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban, menetközben kisebb-nagyobb késések kialakulhatnak a szükséges útfelújítások és a rengeteg személyautó miatt. Erről a Kecskeméti Közlekedési Központ ügyvezetője beszélt a Kecskeméti Televíziónak. Hári Ernő hangsúlyozta, minden esetben az utasok biztonsága az első.
Fokozatosan javult az elmúlt egy hétben az Izsáki út átjárhatósága. Múlt hét óta az Olimpia utcai körforgalomnál, hétfő óta pedig a Vízmű utcai kereszteződésnél is áthaladhatnak az autósok.
Két turbókörforgalom, egy ún. bypass ág, számos új csomópont és megannyi ideiglenes forgalmi rend vár azokra az autósokra, akik Kecskemét és Szentkirály között közlekednek. A szeptember a szakaszon új korlátozásokat és feloldásokat is hozott magával. Most ezeket foglaljuk össze.
Csütörtökön este megindulhatott a forgalom az Izsáki úton és a Dózsa György úton. A hosszabb időtartamú teljes lezárás feloldása nagy könnyebbséget jelentett az autósoknak szeptember 1-jén. Az út nagy részén akadálytalanul lehet közlekedni, egyedül a még be nem fejezett csomópontokban tapasztalhatóak torlódások.
Délelőtt még az utolsó simításokat végezte a kivitelező az Izsáki úton és a Dózsa György úton. A mai naptól megszűnt a forgalomelterelés a felújítással érintett útszakasz jelentős részén, a közlekedők számos csomópontot és kereszteződést használhatnak ma estétől. Ezzel egy időben pedig új forgalomszabályozás lépett életbe.
Az új útra terelik a forgalmat Szentkirály után, ahol a főpálya korábbi formája gyakorlatilag megszűnt. Már csak a kivitelezés alatt álló, új csomóponton keresztül hajthatunk be a településre.
Elkezdődött a forgalom átterelése az 52-es főút négysávosításánál a már elkészült útfelületre. Jelenleg még csak a Kodály Iskola és a körforgalom között használhatják az autósok az új utat. A kivitelező várhatóan délutánra a Katona Gimnázium és az Olimpia utca között teljesen kiépíti az új terelést.
Országszerte közel 120 kilométeren, összesen több mint 41,4 milliárd forint értékben indultak újra az ősszel elkezdett teljeskörű burkolatfelújítások az állami kezelésű közúthálózaton. A beruházások többsége hazai, költségvetési forrásból újul meg.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.Elfogadom