Lakó-pihenő övezet lesz Kadafalva jelentős része
Kadafalva egyes részein nem csak a megnövekedett gépkocsiforgalom okoz gondot az ott élőknek, hanem az időnként száguldozó autók is. Az iskola előtt néhány hónapja lámpákkal igyekeznek megfékezni a gyorshajtókat, a városrész belső, sűrűn lakott részein pedig hamarosan lakó-pihenő övezetet alakítanak ki.
A kezdeményező Leviczky Cirill a városrész önkormányzati képviselője volt, aki lakossági kérésre még nyáron kérte Kadafalva (Kecskemét felöli) jobb oldalán az övezet kijelölését. Itt főleg fiatalok laknak, sok a gyermek az utakon, akik rendszeresen kerülnek balesetveszélyes helyzetekbe a száguldozók miatt.
-A gyorshajtás tompítása érdekében elsőként a fekvőrendőr merült fel megoldásként, de a terület nagysága matt ez értelmetlen. A forgalomcsillapításra a lakó-pihenő övezet kijelölése a legjobb megoldás – mondta az előterjesztést tárgyaló Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság mai ülésén Leviczky Cirill önkormányzati képviselő.
A Városháza által készített előterjesztés szerint az övezetet a Boróka utca – Mókus utca - Nárcisz utca - Darázs utca, valamint a Boróka utca – Darázs utca – Mókus utca – Harkály utca által határolt területen hozzák létre.
A bizottsági anyag ugyan nem tartalmazta, de Leviczky Cirill eredeti kezdeményezése igen, a Darázs utca forgalomcsillapítását. Ez, főleg a buszjáratok miatt ugyanis nem lehet része a lakó-pihenő övezeti besorolásnak, a gyorshajtókat így csak sebességkorlátozással lehet megfékezni. A képviselő ismételt, ezúttal szóbeli kezdeményezése nyomán ez a javaslat is napirendre került a mai ülésen. Mivel a Városháza szakemberei szerint a 30 km/h korlátozásnak nincs akadálya, így ezt is megtárgyalták a bizottság tagjai, sőt egy másik módosító javaslat is elhangzott, amely szerint január 31. helyett csak március 1-én lépnének életbe a változások.
Az ülés végén a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság saját hatáskörben, a módosító javaslatokkal együtt egységesen elfogadta a Kadafalva lakó-pihenő övezeti tervét.
E szerint a KRESZ szabályai alapján az érintett utcákban március 1-től egyenrangú útkereszteződések lesznek, azokba csak a célforgalom illetve kerékpárok, motorkerékpárok hajthatnak be, legfeljebb 20 km/h sebességgel. Az övezetnek nem része a nagyforgalmú Darázs utca, így ott 30 km/h sebességkorlátozást vezetnek be a száguldozók megfékezésére.
A városrész lakó-pihenő övezetbe sorolása a szükséges táblák cseréjével együtt mintegy kétmilliós önkormányzati támogatással valósul meg. A rendelkezések betartását a rendőrség illetve a városrendészet fogja ellenőrizni.