Sikerült megfékezni a kiskörúton száguldozókat

2023. 09. 18., 14:52
Sikerült visszaszorítani az éjszakai versenyzést a kiskörúton. A közbiztonsági fórum javaslatai alapján megszületett intézkedések meghozták az eredményt. A sebességkorlátozások és a folyamatos ellenőrzések hatására a versenyzők elhagyták a belvárost.

Sikerült visszaszorítani a kiskörúti gyorsulási versenyeket – jelentette ki nemrégiben Timafalvi László, a Kecskeméti Rendőrkapitányság vezetője. A közelmúltban a kiskörútra kihelyezett sebességkorlátozó táblák hozadékaként 31 gépjárművezetőt büntettek meg gyorshajtásért. A rendőrség és a közlekedési hatóság júniustól minden hónapban közösen ellenőrizte az átalakított járműveket. 17 jármű esetében állapítottak meg hiányosságot, így azokat hatósági műszaki vizsgára kötelezték.

– A közbiztonsági fórumot a polgármester kezdeményezte, az ő elnökletével jött létre. Célja pedig az volt, hogy a közbiztonság fenntartásában érintett szervek, a rendőrség, a városrendészet, a polgárőrség és meghívott vendégek bevonásával próbáljunk adott problémákra megfelelő választ, megoldást találni - idézte fel a kezdeteket dr. Német Zsolt, a Kecskeméti Városrendészet intézményvezetője. Az egyik legfőbb célul pedig a kiskörúti gyorshajtási versenyek megfékezését tűzték ki,

A fórumokon elhangzott kérések alapján a Kecskeméti Városrendészet megvizsgálta, hogy milyen intézkedéseket lehet a leggyorsabban bevezetni a gyorshajtók ellen. Azt javasolták, hogy a kiskörút egyenes szakaszain a jelenlegi 50 km/h sebességkorlátozást este 10 óra és reggel 4 óra között csökkentsék 30 km/h sebességre. Ezt követően a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság szavazott a kérdésben, ahol baloldali bizottsági elnök kifejezetten a sebességkorlátozó táblák kihelyezése ellen szólalt fel.

– Rendkívül költséghatékony megoldásnak tűnt a táblák kihelyezése, azóta be is igazolódott ennek eredményessége. Nem tudom, hogy Király József képviselő úr miért nem támogatta ezt a javaslatot, de az élet az bennünket igazolt - hangsúlyozta dr. Német Zsolt.

Király József kijelentette, hogy nem szeretné, ha a belvárosban táblaerdő lenne, mert nem tartja ezt helyénvalónak. A zebrák kiemelését szorgalmazta a képviselő, ami azonban drága, mintegy 150 millió forintos megoldás lett volna, és a bukkanók mindenkit a nap minden szakaszában lassításra késztetnének. A szakemberek által javasolt jelenlegi táblás megoldás ezzel szemben a nappali forgalmat nem korlátozza.

Végül a baloldal delegáltjainak tartózkodása mellett is elfogadta a bizottság a városrendészet javaslatát. Az új szabályozás és a közbiztonsági szervek összehangolt cselekvése gyorsan meghozta az eredményét. Az ellenőrzések azóta is folyamatosak - tudtuk meg dr. Bohner Zsolt, r. alezredestől, a Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetőjétől.

A szakemberek hozzátették, a gyorshajtókkal szembeni sikeres megoldás nem csak a kiskörúton közlekedők számára jó hír. Az itt alkalmazott módszert a város más területein is lehet hatékonyan alkalmazni.

Kapcsolódó cikk