Új fejezet a logisztikai vállalat életében, avagy megnyitja kapuit a Duvenbeck Training Center

2024. 01. 20., 14:18
Új fejezet kezdődik a német központú logisztikai cég kecskeméti leányvállalatának életében. A régóta tervezett projekt megvalósulásáról Németh Attila ügyvezető igazgatóval, Király Brigitta HR-menedzserrel és Guth Tamás projektmenedzserrel beszélgettünk.

– Mikor fogalmazódott meg a gondolat, hogy szükség lenne egy saját kézben lévő oktatási központ létrehozására?

N. A.: Nagyjából két évvel ezelőtt kezdtük el érezni, hogy egyre nehezebben és egyre nagyobb erőfeszítések árán tudunk megfelelő munkaerőt szerezni. Számos olyan intézkedést, plusz szociális juttatást kellett kidolgoznunk, amelyekkel kollégákat lehetett akvirálni a cégünkhöz. Továbbá, az akkori nehéz piaci helyzetben szembesültünk azon dolgok hiányával, amelyekre nagy szükség lenne a cég működtetése során. Ilyen hiányosságunk volt egy tréning center megalkotása is. A miértje elég egyszerű. Az eddigiekben indított belső átképzési programjaink szerencsére minden alkalommal népszerűek voltak a munkavállalóink körében, de a tréningek operatív lebonyolítása sokszor fejtörést okozott számunkra. A most megnyíló akadémiánkon azonban minden adott lesz – többek között – ezeknek a képzéseknek a lebonyolításához is. A végső, ösztönző lökést egy későbbi, nagy létszámot foglalkoztató projekt megpályázása adta. Összefoglalva tehát ezen összes piaci, gazdasági és leginkább munkaerőpiaci kihívások és feladatok együttes igénye fogalmazta meg bennünk a cselekvést.

– Hol található a oktatási központ?

N. A.: Egy gazdasági helyzetnek köszönhetően szükségünk volt egy újabb telephely megnyitására. A területen lévő épületet pedig hasznosítani tudtuk a tréning center kialakításához. Ezáltal nem kellett új lehetőségek után kutatnunk, hanem minden adott volt. A felújítás struktúráját és a kivitelezést közösen álmodtuk meg, melynek eredménye azt gondolom, hogy magáért beszél.

– Mekkora a Training Center befogadóképessége?

N. A.: Magát a tréning centert, mint oktatási céllal nyitott intézményt, 25 fő befogadására terveztük. Ennek a 25 főnek lényegében a rendelkezésére áll egy előadóterem, a kényelmes munkavégzés érdekében egy fedett és fűtött gyakorlati objektum és egy kültéri helyszín is. Továbbá kialakításra kerül egy adminisztratív munkák szimulációját elősegítő irodahelyiség is, ahol informatikai rendszerekkel lehet foglalkozni. Tehát lehetőség van az áru beérkezésétől egészen az áru kiadásáig egy teljes informatikai platformot működtetni.

K. B.: A képzéseket tudatosan kis létszámra tervezzük. Ugyanis tapasztalataink szerint minél alacsonyabb résztvevőszámmal kerül egy oktatás megszervezésre, annál hatékonyabb. Egyrészt a figyelmet is könnyebb fenntartani, másrészt pedig sokkal direktebb és jobb kapcsolatot lehet kialakítani. Ennél fogva nem szerettünk volna egy több száz fős oktatótermet létrehozni, hanem kifejezetten a kis létszámra koncentráltunk.

– Milyen oktatások zajlanak majd és kik lesznek az előadók?

N. A.: A végső cél természetesen az, hogy az oktatásaink zöme a Training Center falain belül történjen. Arra az esetre pedig, ha nagyobb célközönség részére kell oktatnunk, mindig egyedi megoldással készülünk. A oktatási központ vezetője és egyben előadója Guth Tamás kollégánk.

K.B.: Szükség esetén, például Soft skills oktatásokra természetesen vendég eladókat is meghívunk. Hard skills képzéseknél pedig számítunk minden részlegünk specialistájának szakmai tudására, az oktatások lebonyolítása során.

– Mikorra tervezik az első oktatás lebonyolítását?

N. A.: A 2024-es év első negyedévében szeretnénk élesben is használni a termeket.

G. T.: Ezt megelőzően pedig az együttműködési fázisban, kisebb csoportokkal lehet már foglalkozni vagy éppen gyakorolni, hogy miként is épülnek fel az egyes oktatások.

– Miként mérik majd az oktatási központ eredményességét?

N. A.: Van egy nagyon jó mérőszámunk, ami a hibák rendszerességére mutat rá. Ezt a mutatószámot folyamatosan monitoráljuk. Ezekből a jelentésekből mi megfelelően ki tudjuk majd olvasni, hogy hol tartunk a fejlődésben. Azt gondolom, hogy a fejlesztésre szánt területen már az első hónapban mérhető lesz a Training Center működésének eredménye.

– Mik a várakozások?

N. A.: Két nagy célunk van. Az egyik a kollégák fejlődésének biztosítása, ami a végén azt jelentheti, hogy egy dolgozónk előrébb léphet a ranglétrán. Ennek természetesen anyagi vonzata is van, továbbá stabilitást és megbecsülést eredményez egy ember életében. Ez egy nagyon fontos üzenet, ugyanis mindig is szerettünk volna a dolgozóinknak perspektívát mutatni hosszabb távra. Másrészről pedig a hibák számának a csökkentése, ami egy euróban mérhető megtakarítási forma. Tudván, hogy milyen nehéz év elé nézünk, erre érdemes nagy figyelmet fordítani. Célunk tehát röviden a hibák mérséklése és a szakképzett munkaerő megtartása.

K. B.: Az új belépőket érintően több jövőbeni tervünk is van. Ilyen például az egy hétig tartó célzott oktatás levezénylése is, mellyel minden új belépőnk betanítására kellő időt és figyelmet fordíthatunk.

G. T.: A tréning center megnyitása lehetőséget biztosít, hogy folyamatosan meg tudjunk felelni a munkaerőpiaci elvárásoknak és a vevői igényeknek. A céljaink és filozófiánk alapján felépített és megerősített pillérek biztosítani fogják a Duvenbeck Training Center hatékony és sikeres működését, amivel a kollégáink munkavégzésének minősége tovább fog fejlődni, melyet a vevőink elégedettsége fog tükrözni.

(x)