Zene és matematika különleges találkozása a tanév végén

Az Aurin és Miraculum Alapítvány által szervezett program Pálinkás Edit projektkoordinátor és Durányik László Kodály-, Csokonai- és Prima díjas karnagy, a Kecskeméti Kodály Iskola tanára előadásaival indult, melyek során a résztvevők megismerhették a Ma.Mu projekt céljait és eredményeit, különösen azt, hogyan ismerhető fel a diszkalkulia, és hogy milyen eszközökkel támogathatók az érintett gyerekek. Szó esett a tanulási zavar tüneteiről, a felismerés lehetőségeiről, az inkluzív osztálytermi megközelítésekről, valamint a zenén alapuló játékos gyakorlatokról, amelyek segíthetnek a logikai és matematikai gondolkodás fejlesztésében.
Ma.Mu – Math and Music
Az elméleti bevezető után a résztvevők élőben is megfigyelhették a Ma.Mu játékokat az Aurin Leánykar tagjainak közreműködésével. Ezek a bemutatók remekül érzékeltették, hogyan válhat a ritmus, a dallam, a mozgás és a közös játék a matematika tanulásának izgalmas és élvezetes formájává.

A rendezvény másnapján az értékelés és hatásvizsgálat témája került előtérbe, majd minden érdeklődő kipróbálhatott néhány játékot a Ma.Mu digitális kézikönyvből. A program végén egy közös beszélgetés a tapasztalatok, a visszajelzések és a jövőbeli ötletek megosztására nyújtott lehetőséget.

„Ez a kis létszámú, de tartalmas találkozás valódi példája volt annak, amit a Ma.Mu projekt képvisel: a zene és az oktatás összekapcsolását, és olyan eszközök bemutatását, amelyekkel játékosan, mégis hatékonyan segíthetjük a diszkalkuliás gyermekeket. A közös ritmusgyakorlatok öröme, a gondolatébresztő beszélgetések és az együtt gondolkodás mind azt bizonyították: sokat tehetünk, ha nyitottak vagyunk az új megközelítésekre, és együtt keressük a megoldásokat” – foglalta össze a hétvégi rendezvény jelentőségét Pálinkás Edit.
