Kecskemét metszéspontja lesz az új vasútvonalaknak

2025. 01. 14., 17:16
A Kecskemétet is érintő vasúti fejlesztésekről beszélt Szemereyné Pataki Klaudia a Rádió1 Gong-ban. A polgármester kiemelte az elővárosi, valamint a Szeged-Budapest vonalon, jövőben lezajló beruházásokat, illetve azt, hogy megérett a vasútállomás egy alapos felújításra, amelynek elvégzésére meg is kérte a város vezetője Lázár János minisztert.

Az Alföld történetének egyik legnagyobb vasútfejlesztése történik meg a jövőben, melynek során Kecskemét főszerepet kap. Szemereyné Pataki Klaudia a Rádió 1 Gongban több kiemelt aspektusáról is beszélt ennek a beruházásnak. A polgármester hangsúlyozta a hetényi vonal jelentőségét is.

Az iskolába járáshoz nagyon sok fiatal használja az elővárosi, hetényi vonalunkat. Most azt kértem, hogy ha ki lehetne cserélni olyanra, amin biciklit és elektromos járművet is tudnak szállítani – ugye a rollereket most sokan használják, – akkor még népszerűbb lenne ez a járat is. Tehát a Budapest-Lajosmizse járat – Kecskemét, amire felfűztük ezt a hetényegyházi vonalat. Ez a vonal is megújul
— mondta el Kecskemét polgármestere.

Itt tehát egy új elővárosi vasútfejlesztés indul el, sűrítik a vonatokat, új vasúti megállókat fognak kialakítani. A másik lényeges változás pedig a Szeged-Budapest vonalon fog történni, ahol két nyomsávon fogják tudni közlekedtetni a vonatokat.

Mi kereszt-, középpontjában, tényleg a metszéspontjában vagyunk ezeknek az új vasútvonalaknak, így hát nem ártana a vasútállomást is rendbe tenni. Kértem a miniszter úrtól, hogy ezt azért helyezzék most már a prioritások sorának elejére. A kecskemétiek most már igenis megérdemlik, hogy a vasútállomásuk is egy jó színvonalú, élhető, olyan szolgálatatásokat nyújtó vasútállomássá fejlődjön, mint ami a város többi részén szépen alakul.
— tette hozzá.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a tavaly novemberben, Kecskeméten tett látogatása során bejelentette, hogy először a Kiskunfélegyháza-Szeged fővonal felújítása és kétpályássá bővítése kezdődhet meg 2025 végétől vagy 2026 elejétől, mintegy 175 milliárd forint értékben.

A Cegléd és Kiskunfélegyháza közti szakasz is jelentős felújításon esik majd át, ennek egyelőre a tervezése indul el 3,5 milliárd forintért. A lajosmizsei vasútvonalon a Kecskemét-Dabas szakaszt 190 milliárd, a Dabas-Budapest szakaszt 177 milliárd forint értékben fejlesztik majd uniós és hazai forrásokból, valamint állami hitelfelvételből.