Kecskemét metszéspontja lesz az új vasútvonalaknak
Az Alföld történetének egyik legnagyobb vasútfejlesztése történik meg a jövőben, melynek során Kecskemét főszerepet kap. Szemereyné Pataki Klaudia a Rádió 1 Gongban több kiemelt aspektusáról is beszélt ennek a beruházásnak. A polgármester hangsúlyozta a hetényi vonal jelentőségét is.
Itt tehát egy új elővárosi vasútfejlesztés indul el, sűrítik a vonatokat, új vasúti megállókat fognak kialakítani. A másik lényeges változás pedig a Szeged-Budapest vonalon fog történni, ahol két nyomsávon fogják tudni közlekedtetni a vonatokat.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a tavaly novemberben, Kecskeméten tett látogatása során bejelentette, hogy először a Kiskunfélegyháza-Szeged fővonal felújítása és kétpályássá bővítése kezdődhet meg 2025 végétől vagy 2026 elejétől, mintegy 175 milliárd forint értékben.
A Cegléd és Kiskunfélegyháza közti szakasz is jelentős felújításon esik majd át, ennek egyelőre a tervezése indul el 3,5 milliárd forintért. A lajosmizsei vasútvonalon a Kecskemét-Dabas szakaszt 190 milliárd, a Dabas-Budapest szakaszt 177 milliárd forint értékben fejlesztik majd uniós és hazai forrásokból, valamint állami hitelfelvételből.