Csak oktatásra lehet használni a telefonokat az iskolákban - De hogy néz ez ki a gyakorlatban?
Az új tanév egyik legfőbb változása, hogy korlátozzák a tanulók mobiltelefon-használatát az iskolákban. Az új szabályozás célja, hogy egyensúlyt teremtsen a digitális eszközök oktatási célú használata és a figyelemelvonás minimalizálása között.
A Gróf Károlyi Sándor Technikumban már kitalálták a módszerét annak, hogyan őrizhetik biztonságosan a diákok telefonjait. Az első órát tartó tanár felveszi a gyűjtődobozokat, felviszi az órára, az óra előtt beszedi az eszközöket. Mindenkinek névre szólóan van borítékja, abba kell betenni a a telefont. Amikor vége az első órának, a tanár leviszi azokat egy zárt terembe, ahol őrzik a készülékeket.
A főigazgató bízik abban, hogy ezentúl valóban csak az iskolai munka támogatására használják majd a mobilokat a diákok, és a szünetekben sem az üzenetekkel, hanem egymással foglalkoznak majd.
A diákok számára lehetőséget biztosítanak az okoseszközök használatára, amikor az az oktatáshoz szükséges vagy azt kiegészíti. Például digitális tananyagok elérésére, online kutatásra vagy csoportmunkára használhatják eszközeiket a tanárok irányításával és tervezésével.
A mobileszközök használatát több esetekben is engedélyezik az iskolákban. Például:
• Digitális tananyagok elérése a KRÉTA rendszeren keresztül
• Online kutatómunka végzése projektekhez
• Együttműködési platformok használata csoportmunkához
• Oktatási alkalmazások használata készségfejlesztéshez
• Digitális prezentációk készítése és bemutatása
• Emellett természetesen egészségügyi vagy egyéb indokolt esetekben is engedélyezett a használat. Minden esetben az oktató irányításával és jóváhagyásával történik az eszközhasználat.
Ignácz Bence bízik abban, hogy mind a diákok, mind a tanárok elfogadják és támogatják majd ezt az új megközelítést. Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérik a visszajelzéseket, és szükség esetén finomítják a házirendet.