Hidrogén meghajtású buszokat is tesztelhetnek Kecskeméten
A KeKo, a polgármesteri hivatal és több felkért szakember bevonásával készült el az a szakmai anyag, amely a Kecskemét útjain futó 25, életkora végén járó hibrid Mercedes busz cseréjét készíti elő. A koncepció részletesen ismerteti a város előtt álló lehetőségeket, így az elektromos, a hidrogén meghajtású, illetve a modern dízel buszok beszerzésének lehetőségét is.
Az előterjesztés szerint 4 év alatt 17 modern dízel, 10 darab szóló és 2 darab hidrogén meghajtású járművet szereznének be.
A szakemberek véleménye alapján az előterjesztő dr. Homoki Tamás alpolgármester a modern, 1-2 százalékos károsanyag kibocsátású dízel buszok valamint teszt jelleggel a 2 darab hidrogén meghajtású jármű beszerzésé mellett érvelt.
Az ellenzéki baloldali képviselők felszólalásaikban számonkérték a városvezetést, amiért szerintük lemondtak a korábban egységes megalkotott klíma akciótervben is szereplő elektromos buszokról és több évre elköteleződnek a dízel meghatású járművek mellett, lemondva a tiszta, megújuló energiáról.
A Fideszes képviselők hozzászólásaikban cáfolták az elköteleződést, Nemcsik Mátyás szerint, az önkormányzat szinte minden döntése hosszú távú elköteleződéssel jár, Leviczky Cirill pedig azt hangsúlyozta, hogy most nem lehet letenni a voksot egyik megoldás mellett sem, a későbbi döntések az élethez tudnak majd igazodni.
Dr. Homoki Tamás alpolgármester az ellenzéki kritikákra reagálva hangsúlyozta azt is, hogy az elektromos buszokat 150 kilométer után tankolni kell, ezek olyan városokban jelenthetnek megoldást, mint például Debrecen, ahol trolik működnek, vagyis az elektromos töltés lehetősége könnyebben oldható meg. A szakmai anyagot végül 12 igen és 7 tartózkodás mellett fogadta el a közgyűlés.