Kecskemétnél épül a vidéki Magyarország legnagyobb csomóponti rendszere

2024. 10. 10., 13:57
Ezt Pántya József helyettes államtitkár mondta az M5-ös autópálya Békéscsabával történő összekötése kapcsán. Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés jöjjön létre. Az M44 gyorsforgalmi út jelenleg kivitelezés alatt álló, 33,6 km hosszú Kecskemét-Szentkirály közötti részének megvalósítása ütemezetten történik.
Fotó: Banczik Róbert
A galéria 10 képet tartalmaz

Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés legyen az M5-ös autópálya és Békéscsaba között. Ezt az Út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár mondta az erről szóló sajtótájékoztatón, Kecskeméten. Pántya József kiemelte, az új gyorsforgalmi út fejlesztésének köszönhetően az M5–ös autópálya jelenlegi 74. sz. „Kecskemét-Észak” csomópontja teljesen átépül. A beruházás révén az M44-5 sz. főút csomópontjában és az M5-ös autópálya-M44 csomópontjában külön csomópontok valósulnak meg, ezért október 15-től korlátozások lesznek ezen a szakaszon.

– Ha az M0-ás körgyűrűnket nem számoljuk, Magyarország legnagyobb csomóponti rendszere fog megépülni Kecskemét határában. Ez lesz a vidéki Magyarország legnagyobb csomópontja, amelynek építése különböző korlátozásokkal jár
— jelentette be Pántya József.

A beruházás első ütemét tervezetten 2025 első felében adják át a közlekedőknek. Jövőre elkészül az M44 gyorsforgalmi út 5 sz. főút, Kecskemét és Szentkirály közötti szakasza, amit bekötnek az 5 sz. főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is. A fejlesztés most induló második üteme 2027 első felében záródik le.

– Ez a beruházás nemcsak városunk, hanem az egész régió számára meghatározó jelentőségű, hiszen a közlekedési kapcsolatok javulása alapvető feltétele a gazdasági növekedésnek és a lakosság életminősége javulásának. Az elmúlt években Kecskeméten eddig nem látott mértékű közútfejlesztés zajlott, ezek a munkálatok napjainkban is folytatódnak
— hangsúlyozta a sajtótájékoztatón dr. Szeberényi Gyula Tamás. 

Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a közlekedési hálózat bővítése, modernizálása nem csak a helyiek kényelmét szolgálja, hanem komoly versenyelőnyt is biztost városunknak az ipar és a kereskedelem területén.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában hazai forrásból valósul meg, melynek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végzi.

A lezárások ütemezése

– 2024. október 10-től nem lehet majd lehajtani az M5 autópálya bal oldalán Röszke felől a 74. sz. csomópontban 
– 2024. október 14-től sem fel- sem lehajtani nem lehet az M5 autópálya jobb oldalán Budapest irányából a 74. sz. csomópontban. Így a Budapest felől közlekedők Kecskemétre a 81. sz. (Kecskemét Északi elkerülő) csomópontban, a Lajosmizsére utazók pedig a 67. sz. csomópontban tudnak lehajtani.
– Az 5. sz. főút Lajosmizse-Kecskemét irány és az 5.sz. főút Kecskemét – M5 autópálya Budapest irány továbbra is folyamatosan használható lesz, ideiglenes forgalomkorlátozásokkal.  
– Október 15-től az M5 autópálya 74. sz. csomópontjában a fenti lezárások után csak a Kecskemétről Budapest irányába lesz lehetséges a felhajtás, a többi irány előreláthatólag 2026. év őszéig lezárásra kerül. A csomópont építése kapcsán, folyamatos tájékoztatás mellett további ideiglenes forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

Kapcsolódó cikk