Kecskemétnél épül a vidéki Magyarország legnagyobb csomóponti rendszere
Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés legyen az M5-ös autópálya és Békéscsaba között. Ezt az Út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár mondta az erről szóló sajtótájékoztatón, Kecskeméten. Pántya József kiemelte, az új gyorsforgalmi út fejlesztésének köszönhetően az M5–ös autópálya jelenlegi 74. sz. „Kecskemét-Észak” csomópontja teljesen átépül. A beruházás révén az M44-5 sz. főút csomópontjában és az M5-ös autópálya-M44 csomópontjában külön csomópontok valósulnak meg, ezért október 15-től korlátozások lesznek ezen a szakaszon.
A beruházás első ütemét tervezetten 2025 első felében adják át a közlekedőknek. Jövőre elkészül az M44 gyorsforgalmi út 5 sz. főút, Kecskemét és Szentkirály közötti szakasza, amit bekötnek az 5 sz. főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is. A fejlesztés most induló második üteme 2027 első felében záródik le.
Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a közlekedési hálózat bővítése, modernizálása nem csak a helyiek kényelmét szolgálja, hanem komoly versenyelőnyt is biztost városunknak az ipar és a kereskedelem területén.
A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában hazai forrásból valósul meg, melynek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végzi.