Több mint száz diák vett részt a HUMDA kecskeméti pályaorientációs napján

2024. 03. 20., 14:42
Szakmai és pályaorientációs napot tartott szerdán délelőtt a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. annak kapcsán, hogy hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerű autóbusz közlekedik egy hónapig Kecskeméten. A résztvevő szakmabeli meghívottak, a középiskolások, valamint az egyetemisták többek között a hidrogén busszal is megismerkedhettek.
Fotó: Banczik Róbert
A galéria 19 képet tartalmaz

– Kecskemét lesz a hidrogénhajtású buszközlekedés közép-európai úttörője - ezt dr. Homoki Tamás mondta a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. szakmai és pályaorientációs napján. Az alpolgármester a jelenlévőknek részletezte, hogy Kecskemét milyen komoly stratégiai döntést hozott.

– Közgyűlési döntést hoztunk arról, hogy 2025-től két hidrogén buszt állítunk forgalomba Kecskeméten. 2028-ra újabb nyolc forgalomba állítását tervezzük, vagyis egy 10 darabos flottát kívánunk létrehozni. Ha ez még nem lenne elég, akkor 2028-ra azt is el fogjuk érni, hogy saját hidrogént állítsunk elő
— hangsúlyozta dr. Homoki Tamás.

Az eseményt annak apropóján rendezte meg a HUMDA, hogy egy hónapig Kecskeméten közlekedik egy hidrogénhajtású busz. A szakmai programban dr. Mészáros Virág vezérigazgató elmondta, Kecskemét nagyon fontos számukra, kiváltképp az egyetem hidrogént érintő kutatásuk, valamint az önkormányzat munkája miatt.

– Kiemelkedő az önkormányzati munkásság a karbonsemleges lét irányába. Amikor Kecskemétre érkezem, azt látom, hogy mindenki ugyanezt szeretné, mindenki egy irányba áll, és ez egy nagyon-nagyon jó dolog. A hidrogén technológia, a karbonsemlegesség irányába való haladás, a diverzitás és az együttműködés így tud egy kerek egész lenni - fogalmazott dr. Mészáros Virág.

Dr. Fülöp Tamás, a Neumann János Egyetem rektora beszédében hangsúlyozta, a kecskeméti felsőoktatási intézmény az egyik legdinamikusabban fejlődő egyetem.

– A Neumann János Egyetem hagyományosan élen jár a járműiparhoz kapcsolódó új technológiákkal összefüggő kutatás-fejlesztési együttműködésekben. Ezek célja a legújabb technológiák gyakorlati alkalmazásának vizsgálata, illetve konkrét gyakorlati problémák megválaszolása, valamint hatékony üzemeltetési és fenntartási kérdések a megoldása. Tesszük ezt már évtizedek óta vállalati és intézményi partnereinkkel együttműködve
— mondta dr. Fülöp Tamás.

A szakmai napon testközelből is megismerkedhettek a hidrogénbusszal a résztvevő szakmabeli meghívottak, a középiskolások, valamint az egyetemisták. A járműről megtudhattuk például azt, hogy 89 utas szállítására képes és 12 méter hosszú, és, ami a legfontosabb, a busz a káros égéstermék helyett csak vízgőzt bocsájt ki.

Kapcsolódó cikk