A minisztérium képviselőit kérdezték az Izsáki úti munkálatokról
Az Izsáki út lezárásával felmerülő problémákról tartott információs ülést a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság a Városházán. „Volt, hogy egy hónapig ott állt egy komplett géplánc és meg sem mozdult” – kezdte Sipos László, az érintett terület egyik részének önkormányzati képviselője a kérdések, problémák felvetését.
A bizottsági tagok és az önkormányzati képviselők által felhozott témák között szerepelt például a munkálatok üteme, gyorsasága, a taxik közlekedése, az Izsáki úton lévő üzletek, vállalatok, intézmények megközelítése, a kommunikáció, tájékoztatás hiánya a minisztérium és a kivitelező részéről, a több műszakos munkavégzés lehetősége, a terelőutakként használt kis utcák burkolatának helyrehozatala.
Az ülésen beszámoltak a KeKo, a rendőrség és a BÁCSVÍZ Zrt. munkatársai is. Utóbbi műszaki igazgatója, Kriston Ádám elmondta: összesen 1.035 folyóméter-vezetéket kell kicserélniük, ebből 764 készen van.
A kérdésekre, észrevételekre Povázsai Pál, az Építési és Közlekedési Minisztérium osztályvezetője és Bíró Judit kormánytisztviselő válaszoltak. Mint elhangzott, ez az állami tulajdonban lévő útszakasz elkészítése egy bonyolult feladat. „Amikor áll a munkavégzés, akkor amögött egy engedélyezési, adminisztrációs tevékenység van” – mondta Povázsai Pál.
Az osztályvezető elmondta, a jelenlegi útzárat augusztus 25-én fogják megszüntetni, de akkor is számítani kell majd forgalomkorlátozásokra a Vízmű utcánál, az Olimpia utcai körforgalomnál, valamint a Mária körúti csomópontnál. De a 2x2 sávnak a lehetősége adott lesz.
Povázsai Pál azt is hangsúlyozta: felhívták a vállalkozó figyelmét, hogy kapacitásait bővítse, munkaidejét pedig tegye hosszabbá, és hajtson végre egy szervezettebb munkavégzést annál, mint ami most történik.
Az osztályvezető azt ígérte, hogy a kommunikáció folyamatos lesz saját részükről is.
Mint mondta, a terelőutakként használt utcák útburkolatának visszaállítását a vállalkozónak kell majd megtennie.