Új tarifarendszer Kecskeméten: áprilistól ingyenessé válhat a diákok és a nyugdíjasok közlekedése
Szemereyné Pataki Klaudia csütörtök délelőtt sajtótájékoztatón jelentette be a tervezett helyi tarifacsökkentéseket, melyek megvalósulása esetén elmondása szerint az ország legkedvezőbb tarifarendszerét vezethetik be Kecskeméten.
A polgármester kiemelte, hogy a közösségi közlekedés további fejlesztése kulcsfontosságú a város fejlődése szempontjából. Távlati célként a teljesen ingyenes helyi tömegközlekedést nevezte meg, hozzátéve, hogy vizsgálják a kötöttpályás közlekedés bevezetésének lehetőségét is Kecskeméten.
Szemereyné Pataki Klaudia emlékeztetett arra, hogy a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) Kft-t 2019 áprilisában alapították meg a város helyi tömegközlekedését bonyolító önálló vállalatként. Alapításakor sor került a teljes buszflotta cseréjére, így azóta 70 korszerű, környezetbarát autóbusz szállítja az utasokat a városban. Ezzel az országos átlaghoz képest (12,4 év) megfelezték a buszok átlagos élettartamát, ami jelenleg 5,92 év Kecskeméten. Tavaly mindehhez tarifareform is társult, melynek kiemelkedő eredménye volt a 6 és 25 év közötti diákok 1.000 forintos havi bérletének bevezetése. Mindezeknek köszönhetően a 2023-as évben 30%-kal nőtt az utaslétszám Kecskeméten, a kedvezményes bérlettel utazó diákok esetében pedig az 55%-ot is elérte a növekedés.
A februári közgyűlés jóváhagyása esetén a 6 és 25 év közötti diákok havi bérlete ingyenessé válik. A polgármester azt is bejelentette, hogy a közgyűlés támogatása esetén áprilistól valamennyi kecskeméti nyugdíjas is ingyen utazhat majd a városban kortól és a nyugellátás mértékétől, illetve jellegétől függetlenül.
A megyeszékhelyen dolgozók havi bérletének ára az eddigi felére, 5.000 forintra csökkenhet, a Kecskemét Kártyával rendelkezőknek pedig mindössze 3.500 forintot kell majd fizetniük a helyi tömegközlekedésért havonta, amennyiben a februári közgyűlés elfogadja a polgármesteri indítványt.
Mint ismert, a buszflotta további modernizálásának előkészítése is zajlik, ennek keretében 2025. január 1-től megkezdődik a hidrogénmeghajtású buszok tesztelése a városban – jegyezte meg a polgármester.
Kitért arra is, hogy a MÁV-val és a Volánnal kötött háromoldalú megállapodásnak köszönhetően a társaságok elfogadják járataikon a kecskeméti bérleteket a város közigazgatási határán belül. Ebben is elsők vagyunk – húzta alá Szemereyné Pataki Klaudia.
Dr. Homoki Tamás alpolgármester bejelentette, hogy tavaszra elkészülhet Homokbányán egy P+R parkoló, amely egyelőre mintegy 100 autó elhelyezésére lesz alkalmas, de igény esetén tovább bővíthető. Az új parkoló az 52-es út felől, illetve Kadafalva, Ballószög térségéből érkező ingázóknak nyújthat kényelmes megoldást arra, hogy kocsijukat biztonságba helyezve átszállhassanak a közösségi közlekedés járataira, és így érjék el a belvárost.
Dr. Homoki Tamás kiemelte azt is, hogy minden buszmegállót ki fognak világítani Kecskeméten, beleértve a külterületen találhatóakat is. A tervezett további fejlesztések között szerepel kerékpártárolók, illetve elektromos roller elérési pontok kialakítása a fontosabb átszállási csomópontokban – tette hozzá.
Dr. Gajdácsi Zoltán, a Polgármesteri Hivatal Mérnöki Irodájának vezetője kérdésre válaszolva elmondta, hogy az Izsáki út felújításának első üteme a tervek szerint halad, és várhatóan az idei első negyedév végére lezárul.
Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden jelentette be, hogy jelentősen módosul az országos helyközi tarifarendszer március 1-től. Erről bővebben kapcsolódó cikkünkben olvashat.