HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT – Izgalmas beszélgetésen mutatták be az egyetem új kötetét

2024. 03. 12., 21:42
Mi lehetne Kecskemét új szlogenje? Hogyan látják városunkat a nagyvilágban? Mi teheti boldoggá egy település lakóit? Hogyan lehet felépíteni a városmarketinget? Ilyen izgalmas kérdések kerültek szóba kedden délután a HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT című településmarketingről szóló tanulmánykötet ünnepélyes bemutatóján a Városháza Kada Elek termében.
Fotó: Banczik Róbert
A galéria 15 képet tartalmaz

HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT – Petőfi jól ismert verséről kapta a címét az a kötet, amely a Neumann János Egyetem gondozásában jelent, és összesen 18 településmarketinggel foglalkozó tanulmányt foglal magába. A hiánypótló kiadványnak kedden délután tartották ünnepélyes bemutatóját a Városháza Kada Elek termében.

Az eseményen házigazdaként Szemereyné Pataki Klaudia polgármester köszöntötte az érdeklődőket. Köszönetet mondott az egyetemnek és minden szakembernek, aki aktívan részt vett a kötet létrejöttében.

– Örülök annak, hogy kifejezetten Kecskemétről készült egy könyv, nem is akármilyen témában. A marketing ugyanis nélkülözhetetlen napjainkban, átszövi életünk minden területét. Ez a könyv újszerű módon mutatja be, hogyan kell egy városról gondolkodni – fogalmazott a polgármester. Azt is elmesélte, hogy amikor doktori disszertációját kezdte írni, ellátogatott az MTA regionális könyvtárába, ahol csodálkozva látta, hogy egyetlen könyv sincs kifejezetten Kecskemétről.

– Tekintsünk erre a kötetre úgy, mint az elsőszülött gyermekre, és bízzunk benne, hogy újabbak követik majd
— mondta Szemereyné Pataki Klaudia.

Csizmadia Norbert, az NJEA kuratóriumának elnöke az egyetem hosszútávú stratégiájáról beszélt köszöntőjében. Kiemelte, a Neumann-modell szerint az egyetem a gazdaság katalizátora is, éppen ezért ők most nem csak egy egyetemet, hanem egy élhető tudásvárost építenek Kecskeméten.

– Itt van a magyar világ közepe – kezdte köszöntőjét Tózsa István, az NJE Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Központjának vezetője. Kiemelte, központi helyzete miatta tőkevonzó szerepet tölt be Kecskemét, ami nem csak a gazdasági, a szellemi tőkére is igaz. Így jöhetett létre az országban elsőként a Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Központ, amely kiváló szakembereket foglalkoztat, és így születhetett meg ez a tanulmánykötet is. Tózsa István örömét fejezte ki, hogy Kecskemét polgármestere is felkarolta kezdeményezésüket. Megköszönte a szerzők, a szerkesztők és a kiadó munkáját, külön megemlítve Érsek-Csanád Alexandra tervezőt.  

– Remélem, hogy a jövőben kiteljesedik a szerzők köre, a következő kötetek készítésébe helyi szakembereket is szeretnénk bevonni – mondta a könyvbemutatón Tózsa István szerkesztő.

A köszöntőket követően Árvai Zoltán, a Neumann János Egyetemért Alapítvány kommunikációs vezetője panelbeszélgetés keretében kérdezte Szemereyné Pataki Klaudia polgármestert, Csizmadia Norbert kuratóriumi elnököt és Piskóti Istvánt, a Településmarketing Központ professzorát. Szóba került többek között az is, mi lenne a tökéletes szlogen, ami visszaadja Kecskemét sokszínűségét. Felvetődött a kérdés, mit érezhetne Kada Elek, ha látna a jelen Kecskemétjét, és körbejárták Kecskemét - mint kapuváros – szerepét is.

A rendkívül izgalmas beszélgetésen a településmarketing számos aspektusába betekintést nyerhettek az érdeklődők, végül mindenki megkapta ajándékba a HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT című kötetet.

A témáról a KTV Kiemelő magazinjában beszélt Piskóti István: