Kecskemét(iek) a nagyvilágban
Japán leghíresebb koncerttermében játszott zenekarával a Kecskemétről indult hegedűművész
Japán turnéra indult június 17-én a MÁV Szimfonikus Zenekar. A 14 koncertből álló háromhetes koncertsorozat első állomása Tokió volt, a folytatásban pedig olyan városokban szerepelt az elmúlt napokban az együttes, mint Iwaki, Tokorozawa, Musashino, Yamagata, Omiya, Matsuyama, Takamatsu és Kanazawa. Valemennyi helyszínen telt ház, általában 1500-2000 fős közönség előtt játszottak, a koncertek többségében Kobayashi Ken-Ichiro irányításával. A magyar zeneszeretők körében immár öt évtizede töretlen népszerűségnek örvendő japán karmestert hazájában is kedvelik, a szülővárosában, Iwakiben megtartott koncert előtt nagyon nagy szeretettel fogadták őt és a zenekart a helyiek.
Kobayashi Ken-Ichirót ötven éve szeretik a magyarok
A MÁV Szimfonikus Zenekar háromhetes turnéjának fénypontja a július 2-i, sorrendben 10. koncert volt, amelyet Japán leghíresebb hangversenytermében, a Suntory Hallban tartottak meg. Az 1986-ban átadott létesítmény többek között nagyszerű akusztikájáról nevezetes, a 20. század egyik legjelentősebb dirigense, Herbert von Karajan a hangok ékszerdobozaként emlegette. A telt házas előadást Aulner-Bálint Anna, Magyarország tokiói nagykövetének japán nyelvű köszöntőbeszéde nyitotta meg, aki méltatta Kobayashi Maestro 50 évre visszanyúló szakmai karrierjét, a MÁV Szimfonikus Zenekarral való nagy múltra visszatekintő együttműködését, amely nagyban hozzájárult a magyar–japán kapcsolatok erősítéséhez. Gratulált a telt házas koncertekhez és megköszönte a japán Tempo Primo ügynökség, a tokiói magyar nagykövetség, a tokiói Liszt Intézet, valamint a főszponzor vállalat, a Mitsui Sumitomo Primary Life Insurance Company támogatását.
A koncerten Csajkovszij IV. szimfóniáját, Rossini népszerű művének, A sevillai borbély című operájának nyitányát és Liszt I. zongoraversenyét szólaltatta meg a MÁV Szimfonikus Zenekar, amely a Suntory Hallban is óriási sikert aratott, a több mint 2000 fős japán közönség állva tapsolva ünnepelte a fővárosi együttest és Kobayashi Ken-Ichiro karmestert. A népes publikum nem engedte el őket ráadás nélkül, így Brahms 5. magyar táncával búcsúztak a fantasztikus helyszíntől.
A nem mindennapi sikernek a Kecskeméti Kodály Iskola korábbi diákja, Czágler-Oberfrank Bernadett is részese volt. Az ifjú hegedűművész diplomáját Pécsett, a PTE Művészeti Karán 2018-ban szerezte. A MÁV Szimfonikus Zenekar művésze, de az elmúlt években gyakran játszott a Kecskeméti Szimfonikus Zenekarban és a kecskeméti színház zenekarában is. „Nagy élmény volt a Suntory Hallban játszani, a terem akusztikája valóban kiváló – mondta Czágler-Oberfrank Bernadett a Hírös.hu kérdésére. – A zenekarban egyenként sokféleképpen gondolkodunk, így amikor sikerül egységet kovácsolni, felemelkedik a zenekar oda, ahol már nincsenek technikai nehézségek, csak a zene létezik. És ez Kobayashinak köszönhető, a »kis nagyembernek«, aki ott áll középen, akiből elképesztő energia árad. Ugyanakkor előfordul, hogy egyes részeknél nem is vezényel, mert annyira megbízik a zenekarban. Fantasztikus élmény volt, ahogy az egység megszületett, összekapcsolódtunk egymással, a Maestróval. A zenekar teljes beleéléssel játszott, a kitörő tapsvihar, az éljenzés, az állótaps is azt jelezte felénk, hogy sikerült átadnunk a közönségnek azt az érzést, amiben léteztünk. Úgy hallottam, a nagykövet asszony is meghatódottan törölgette a szemét, és szeretnék, ha ennek lenne folytatása, és minél hamarabb visszatérnénk.”
Fotók: A MÁV Szimfonikus Zenekar és Magyarország Tokiói Nagykövetsége közösségi oldala