Japán zongoristatehetség varázsolt a Hírös Agórában
A szerda esti hangverseny első perceiben prof. dr. Sztachó-Pekáry István köszöntötte a megjelenteket. Ünnepi beszédében Kecskemét alpolgármestere a kultúra ápolásának, a zene szeretetének fontosságát hangsúlyozta. Örömét fejezte ki, hogy a hírös város szerteágazó nemzetközi kapcsolatai folyamatosan bővülnek, hogy „önkormányzatunk, a szapporói Kitara hangversenyterem és a Kodály Intézet széleskörű együttműködésének eredményeként jött létre a mai rendezvény”. Egyúttal ígéretet tett arra, hogy „a közeljövőben több nemzetközi hírű zeneművész koncertje kerül ide, Kecskemétre”.
A Szapporótól Kecskemétig címmel meghirdetett hangversenyen egy elképesztően tehetséges fiatal japán zongorista, Takuma Onodera játékában gyönyörködhettek a kecskeméti zeneszeretők. A 2005 áprilisában született, középiskolába járó ifjú titán már most is csodálni való zenei karriert tudhat maga mögött. Zenei tanulmányait ötévesen kezdte, és tízéves korára számos elismerést nyert, köztük hét első díjat japán versenyeken. Hazája és a világ más országaiban rendezett rangos megmérettetéseken később is sikerrel szerepelt, legutóbb New Yorkban a Manhattan Nemzetközi Zenei Verseny aranyérmese, illetve az angliai Windsori Nemzetközi Zongoraverseny első díjasa lett. Koncertezett Japán több városában – például Szapporóban, Nagoyában, Sendaiban, Tokióban és Fukuokában –, de fellépett a Carnegie Hallban is, néhány nappal ezelőtt pedig a Zeneakadémia Solti termében a fővárosi zenebarátok csodálhatták meg kivételes tudását.
Az ifjú zongoristazseni méltatása
Kecskeméti koncertjére Takuma Onodera változatos műsort állított össze. Az első részben három szonátát, Domenico Scarlatti, Franz Joseph Haydn és Frederic Chopin műveit játszotta, majd rövid szünet után – utalva az esemény címére – Kecskemét neves szülöttje, Kodály Zoltán Valsette című darabját és hazája népszerű zeneszerzője, Koyama Kiyoshige 1966-ban komponált Kagome-variációit szólaltatta meg. Az est befejező részében Bartók Béla és Liszt Ferenc egy-egy műve csendült fel, zárásként pedig Liszt átiratában Richard Wagner egyik leggyakrabban előadott zenekari darabját, a Tannhäuser opera nyitányát hallgathatták meg az érdeklődők. S bár a megjelent zeneszeretők messze nem töltötték meg a Hírös Agóra színháztermét, lelkes és kitartó ünneplésben részesítették a japán fiatalt, aki háláját három ráadásszámmal fejezte ki.