Emelkedő utasszám és szolgáltatási színvonal - beszámolt a KeKo a közgyűlésnek

Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló közlekedésszervező társaság, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. – közismert nevén a KeKo – működésének öt éve alatt jelentős változtatásokat hozott a helyi közösségi közlekedésbe. A területet felügyelő dr. Homoki Tamás alpolgármester az aktuális beszámolóval kapcsolatban elmondta, annak idején rekordidő, 10 hónap alatt állt fel az új rendszer, amely azonnal a Covid nehézségeivel találta szemben magát.
Király József baloldali képviselő is dicsérte a változást, szerinte azonban az induláskor az általa megfogalmazott elvárásokhoz képest még mindig kevesen használják a városban a tömegközlekedést.
Maguk a számok azt mutatják, hogy a színvonal emelkedése és a tavaly életbe léptetett bérletkedvezmények hatására 2023-ról 2024-re például 150 ezerről majd’ 230 ezerre emelkedett a megvásárolt bérletek száma, ami a 2020-as 90 ezres értékhez képest érdekes igazán. Az utasszám pedig összegészében 40 százalékkal emelkedett az eltelt időszakban.
A KeKo a minőség felett is őrködik, folyamatosan végzi a járatokat üzemeltető Inter TAN-KER Zrt. szolgáltatási színvonalának vizsgálatát. A beszámolóban leírtak szerint például a járatkimaradások, a tisztaság terén szinte maximális pontszámokat kapott partnerük.
Ezekre is támaszkodva Pászti András hunyadivárosi képviselő a korábbi Volán-érához képest sokkal jobbnak találta a mostani állapotokat a kecskeméti közösségi közlekedésben.
A továbbiakra is rendelkezik jövőképpel a KeKo, a fejlesztések nem álltak meg.
A beszámoló végül azzal zárul, hogy a bemutatott adatok, tendenciák alapján megállapítható, hogy a közösségi közlekedés 2019. évi átszervezése jó döntés volt. Egyben rámutat arra is, hogy a továbbiakban is fontos a hasonló intézkedések, fejlesztések bevezetése.
