Később vezetik be az új vonalszámokat a helyi járatokon

2024. 10. 17., 14:21
Későbbre halasztják a KEKO helyi járatainak új vonalszámozását. Október 28-tól, a őszi szünet kezdetétől vezették volna be az intézkedést, a közgyűlés azonban ma (csütörtökön) úgy döntött, hogy egy hosszabb „ismerkedési” időszakra van szükség. Ezért visszakerül az intézkedés a szakbizottság elé, hogy még egyszer megtárgyalják az ügy részleteit.

Párhuzamosan is láthatják majd a kecskemétiek a régi és az új vonalszámokat a KEKO járatain egy átmeneti, de hosszabb időszak alatt. Dr. Homoki Tamás alpolgármester tanácsolta ezt a megoldást ahhoz, hogy az utazóközönség megszokja az új rendszert. A vonalszámozás kérdése tehát visszakerül az ezt tárgyaló szakbizottság elé, majd kitűznek egy újabb időpontot az új számok bevezetését illetően. Dr. Homoki Tamás hangsúlyozta, az új vonalszámok bevezetése szakmailag indokolt.

– A cél az, hogy a városunkba érkezők, az új közösségi közlekedők is egy átlátható, logikus rendszer alapján tájékozódhassanak. Úgy gondoljuk, hogy a három számjegyű számozás egy viszonylag rövid kommunikációs tájékozódási időszak után könnyen elfogadhatóvá válik
— mondta az alpolgármester.

Ahogyan korábban írtuk, október 28-tól változott volna meg a helyi járatok vonalszámozása Kecskeméten. Erre azért lenne szükség, hogy rendszeresítsék a számozások jelenlegi összevisszaságát. A mai közgyűlésen a baloldali Szövetség a Hírös Városért Egyesület frakcióvezetője, Király József azt javasolta, hogy minden maradjon a régiben.

– A háromjegyű autóbuszszámozás nélkülöz minden korábbi hagyományt. Számos magyar nagyvárosban, annak ellenére, hogy nagy fejlődésen mentek keresztül, megtartották a korábbi törzsvonalak számozását, melyek többnyire egy vagy két számjegyűek voltak
— érvelt Király József.

Dr. Homoki Tamás leszögezte, arról szó sem lehet, hogy minden maradjon a régiben, mert akkor sosem fejlődne semmi. A városi közlekedésért felelős alpolgármester több ajánlatot is tett a baloldali frakció képviselőinek.

– Elfogadom, hogy a viszonylag közeli, október 28-ai bevezetési időpontot halasszuk el. Emellett az új közgyűlés szakbizottsága ismét tárgyaljon erről a témáról. Hozzáteszem, hogy a tárgyalás nem egy döntési jogosultságot jelent, hanem a KEKO ügyvezetője álláspontjának a megismerését és egy polémia elindítását 
— tette hozzá dr. Homoki Tamás.

Leviczky Cirill önkormányzati képviselő napirend utáni felszólalásában úgy vélte, a kecskeméti buszok jelenlegi számozása kaotikus, és az új számozás logikusabb, áttekinthetőbb lesz. Kiemelte ezen kívül, hogy a kecskeméti buszflotta az országban az egyik legfiatalabb, és rendkívül alacsonyak a bérletáraink is. Példaképpen említette, hogy Szegeden egy diákbérlet 5.000 forint felett van, míg Kecskeméten 100 forintba kerül.

Kapcsolódó cikk