Összesen 24, köztük kecskeméti projektek megindításáról döntött a kormány júliusban – írja a Világgazdaság. Városunk ipari övezetéhez kapcsolódva három útszakasz előkészítése indult el.
Újabb 4 évre dr. habil. Fülöp Tamás lett a Neumann János Egyetem rektora, aki ebből az alkalomból adott interjút ma (hétfő) a Kecskeméti Televíziónak. A rektor a beszélgetés során kitért azokra a folyamatban lévő fejlesztésekre, amelyek jelenleg is zajlanak az egyetemen és amelyekben egy csapat segíti a munkáját. Dr. Fülöp Tamás, Hájas Barnabásnak beszélt a jövőről is, mint mondta az a célja, hogy a Neumann János Egyetemen még versenyképesebb legyen, nagyobb hangsúlyt kapjon a következő években a tehetséggondozás, de azon is dolgozik, hogy az egyetem hallgatói a város közéletében is aktívabb szerepet vállaljanak például sport és kulturális eseményeken.
A Roszatom közleménye szerint a 6-os blokk kialakítása során 1 millió köbméternyi földet kell elszállítani ősz végéig, a Duna Aszfalt már dolgozik a projekten.
A tervek szerint a kijelölt Szolnok−Kecskemét−Székesfehérvár−Győr nyomvonalsávon kétvágányú, villamosított, 100-120 km/h sebességre alkalmas pálya épül majd, részben új nyomvonalon.
A szennyvízben mért SARS-CoV-2 örökítőanyag országos átlagkoncentrációja további emelkedést mutat. 15 mintavételi helyen stagnáló tendencia jellemző, emelkedést Győrben, Miskolcon, Pécsett, Szegeden, Szekszárdon és Zalaegerszegen mértek, míg csökkenés egyedül Debrecenben jelentkezett. A koncentráció 4 településen az alacsony, 13 helyen a mérsékelt, 5 minta esetében pedig az emelkedett tartományba sorolható.
Jól halad a 441-es főút Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának útfejlesztése, a főpálya építési munkálatai várhatóan augusztusban – a terelőút elkészülte után – kezdődnek, és a tervek szerint decemberig tartanak majd. Dr. Fekete Gábort, az építkezéssel érintett észak-keleti városrész önkormányzati képviselőjét is megkérdeztük a munka aktualitásairól.
Kánikula ide vagy oda, az Izsáki úti felújítás teljes szakaszán nagy erőkkel dolgoznak ezekben a napokban is. Útépítők, gáz- és vízművesek, villanyászok lepik el a lezárt rész teljes hosszát. Mint mindig, a hatékony munka egyik kulcsa most is az, hogy a közműkiváltások milyen ütemben haladnak a konkrét útépítéssel párhuzamosan, de inkább egy lépéssel előrébb járva. Kurdi Viktorral, a Bácsvíz első emberével most leginkább ebből a szempontból néztük meg a helyszínt.
A napokban érkezett meg a BÁCSVÍZ Zrt.-hez az a dokumentum, amely hivatalosan is igazolja, hogy a cég sikeresen zárta le az európai uniós forrásból támogatott szemléletformáló projektjét az ivóvízhasználat és a szennyvízkezelés témakörében. A közel kétéves program magas színvonalú és eredményes végrehajtásáért a BÁCSVÍZ elnyerte a Virtuális Erőmű Program (VEP) Energiatudatos Intézmény díját is. Az elismerést az Országházban megtartott ünnepségen Szili Katalin, a VEP örökös fővédnöke és Molnár Ferenc, a Virtuális Erőmű Program jogtulajdonosa adták át Borbély Zita HR és kommunikációs vezetőnek valamint Keliger Dóra projektfelelősnek.
Informális ülést tartott ma délelőtt a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság a Városházán az Izsáki út lezárásával kapcsolatban. A tanácskozáson jelen volt Povázsai Pál, az Építési és Közlekedési Minisztérium osztályvezetője és Bíró Judit kormánytisztviselő. A felvetett problémák között szerepelt a munka haladásának üteme, valamint a terelőutakként használt kis utcák burkolatának helyrehozatala. Az ülésen elhangzott, hogy szeptembertől már 2x2 sávon járhatunk az Izsáki út egyenes szakaszain - a csomópontokban maradhatnak még korlátozások. Kiemelték azt is, hogy ez a beruházás mind összegében jelentős, mind pedig jellegében - ideértve a közműveket érintő részét - nagyon bonyolult, összetett feladat.
Hamarosan elnyeri végeleges formáját a Petőfi Sándor Katolikus Általános Iskola és Óvoda Bocskai utcai tagintézménye. A kültéri munkálatok július közepére befejeződnek, az épület műszaki átadása pedig a héten megtörténik.
Tizenkét kilométernyi új kerékpárút, ugyanennyi útfelújítás, egy új elkerülő, két körforgalom, két új csomópont és egy pihenő komplexum – év végére már mindet birtokba vehetik a szentkirályiak. Az M44-es gyorsforgalmi út beruházása miatt Szentkirálytól a kecskeméti repülős körforgalomig végrehajtott fejlesztések célja a forgalmat minél gyorsabban elvezetni.
Modern, alacsony károsanyag kibocsátású dízel buszok beszerzését, valamint hidrogén meghajtású csuklósbuszok tesztelést tervezi Kecskemét önkormányzata. Az újabb járművek beszerzésére a meglévő, üzemidejük végén járó Mercedes hibrid buszok cseréje miatt van szükség. A ma elfogadott szakmai előkészítő anyag nem egy végleges döntést jelent, és egyelőre a korábban tervezett elektromos járművek beszerzését sem vette le napirendről az önkormányzat.
Egy ingatlan csere kapcsán újabb, fejlesztésre és beépítésre is alkalmas területet kap Kadafalva. A döntés lehetővé teszi a régóta kért véderdő kialakítását is a városrész központi részén.
Biztosítja a város a Helikon utcai útfejlesztést megelőző víziközmű-rekonstrukcióhoz szükséges forrásokat, döntött a kecskeméti közgyűlés. A 450 milliós beruházáshoz 128 millió forintot saját forrásból, a fennmaradó 322 milliót pedig a víziközmű-rendszer 15 éves fejlesztéséhez rendelt, úgynevezett gördülő fejlesztési terv forrásából szabadít fel a város.
A Kecskemétet is érintő, tervezett vasútfejlesztések egyik legígéretesebbje, a Budapest–Lajosmizse vonal gáncsolásáról írt ma a Facebookon Vitézy Dávid, az ismert közlekedési szakértő. A főváros XVIII. kerülete és Gyál önkormányzata ugyanis nem támogatja a rajtuk áthaladó pálya modernizálását, járatsűrítését és a sebességhatár emelését. Erről előterjesztést készítettek elő a kerület június végi képviselő-testületi ülésére.
Teljes ivóvízhálózat rekonstrukción esik a Helikon utca, rendkívüli állami támogatásra pályázik Kecskemét önkormányzata. A csütörtöki közgyűlésre készülve többek között ezekről döntött mai (kedd) ülésén a Városstratégiai és Pénzügyi Bizottság.
Csütörtökön ünnepélyes keretek közt átadták a felújított kecskeméti Városházát. A díszteremben tartott ünnepségen Lázár János építési és közlekedési miniszter, Pásztor Bálint, a szabadkai képviselő-testület elnöke és Szemereyné Pataki Klaudia polgármester mondott beszédet. A történelmi egyházak képviselői megáldották az épületet.
A kecskeméti Városháza a magyar gyarapodás szimbóluma, Kecskemét városa pedig a Kárpát-medencei magyarság számára a gyarapodás városa - fogalmazott a felújított Városháza csütörtöki átadási ünnepségén Lázár János építési és közlekedési miniszter. Bejelentette: vasútfejlesztést, autópályaépítést és a déli határátlépési pontok újjáépítését is magába foglaló régiós gazdaságfejlesztési programot hirdet a kormány, melynek keretében Kecskemétet és a tőle délre eső területeket még jobban össze akarják kapcsolni Szerbiával, a Balkánnal, Dél-Európával.
A Kecskeméti Médiacentrum bő két perces kisfilmben sűrítette össze a kecskeméti Városháza megújulásának folyamatát. Banczik Róbert és Gyenes Kata fotói alapján Hájas Barnabás szerkesztő és Muresán András vágó alkotása bemutatja az épület felújításának folyamatát. A képek mellett érdemes figyelni a filmben megjelenő és a beruházáshoz szorosan kapcsolódó adatokra, érdekességekre is. A Kecskeméti Médiacentrum így köszönti a Városháza újjászületését.
Gyakorlatilag elkészült a Szentkirály környéki útfejlesztés első része. A 4622-es jelű, Kecskemét- Lakitelek összekötő úton a 44-es főúti csomóponttól már az árok- és rézsű rendezés zajlik. Szentkirály után az M44-ig is elkészült az aszfalt kopóréteg. A kerékpárútból pedig csak azon részek hiányoznak, ahol a különböző közmű kiváltások zajlanak.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.